۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۴۰۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

آل سعود درپی جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: متأسفانه رسانه های عربستان سعودی ایران را عامل ایجاد تفرقه میان اعراب معرفی می کنند و سعی دارند جلوی صدور انقلاب را بگیرند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال از عمر خود نزدیک می شود، نشان از آن دارد که دیگر انقلاب ما نوپا نیست و به کمال خود نزدیک می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد عدد 40 را عددی قابل توجه در اسلام دانست و تصریح کرد: هنگامي كه بنده به چهل سالگي مي رسد خداوند به دو فرشته مراقب او مي گويد: ازاين پس بر او سخت بگيريد و همه كارهاي كوچك و بزرگ و زياد و كم را ثبت كنيد، اين روايات از اين حقيقت خبر مي دهند كه شخصيت انسان تا چهل سالگي شكل گرفته و از آن پس وارد دوران کمال خود می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: الان زمانی است که باید بچگی، خودبینی و خود نمایی ها را کنار گذاشت و برای صدور انقلاب همتی مضاعف کنیم و دست از خط و جناح بازی برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: در طول این چهل سال ضربه های بسیاری از این جناح بازی خوردیم و اگر الان به پختگی و کمال خود نرسیم ضربه هایی که در آینده وارد می شود، جبران ناپذیر است.

وی به تغییر مدیران میانی و استانی پس از تغییر رؤسای جمهور انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با چهل ساله شدن انقلاب بتوانیم قوانینی را تنظیم کنیم که پس از تغییر رئیس جمهور، فقط وزرا عوض شوند و افرادی که در پستهای خود به تجربه و مهارت لازم دست یافته اند و عملکرد خوبی داشته اند، بتوانند به خدمات خود ادامه دهند و قربانی بازی های سیاسی نشوند، چرا که تغییر مدیران هزینه های بسیاری را بر دوش نظام می گذارد و در بسیاری از جاها ضربه های مهلکی وارد می کند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: متأسفانه رسانه های عربستان سعودی ایران را عامل ایجاد تفرقه میان اعراب معرفی می کنند و سعی دارد جلوی صدور انقلاب را بگیرد و این در حالیست که صدور انقلاب صدور مبانی اسلام و قرآن است و عربستان مدعی مسلمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: عربستان می گوید عجمها می خواهند بر اعراب مسلط شوند، اما این ادعایی کذب و منافقانه است چرا که تفاوتی میان عرب و عجم نیست و رسول خدا (ص) درحجه الوداع فرمودند: لَّاّ فّرّقِّ بينِ عَّرًّبيٌّ ولَا اٍّعجميّ اٍّلَّاّ بّْاّلتقوى، ثانیا مگر صدور انقلاب اسلامی به معنای این است که عربستان، ایران شود و یا اعراب، فارسی صحبت کنند؟

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: صدور انقلاب به این معناست که همه مسلمانان به فرمان قرآن با یکدیگر متحد باشند و زیر سلطه کفار نروند و با یهود و نصاری دست دوستی ندهند، اعرابی که ادعای مسلمانی دارند، چرا با کشوری که برای تبیین دستورات اسلام و قرآن تلاش می کند، دشمنی می کنند؟

وی تصریح کرد: در بیان دستاوردهای انقلاب باید به مشکلات، کارشکنی ها و بحرانهایی که پشت سر گذاشته ایم، نیز اشاره شود تا بتوانیم قضاوت درستی از پیشرفتها داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تاریخ انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده است که دشمن تا جایی که از قدرت ما نترسد، به حرف ما گوش نمی دهد و با ما سر میز مذاکره نمی نشیند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پس از حمله عراق، ایران به مجامع بین المللی شکایت کرد، اما تا زمانی که نتوانستیم خرمشهر را پس بگیریم و آنها از قدرت ما مرعوب شدند، با ما وارد مذارکره نشدند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: اینکه کشورهای 5+1 حاضر شدند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و برجام را تصویب کنند، به خاطر پیشرفتهایی بود که در گذشته در انرژی هسته ای و موشکی داشتیم و توانسته بودیم اورانیم 20 درصد تولید و  20 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که طبق آیات قرآن، دشمن هیچگاه از ما راضی نمی شود، مگر اینکه از دین خود دست برداریم، تصریح کرد: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هر کجا دیدید که دشمن از کسی خوشش آمد یا کسی را تأیید کرد، بدانید که یکجای کار ایراد دارد و داریم از مسیر انقلاب منحرف می شویم.

امام جمعه اصفهان با بیان این مطلب که بیان دستاوردهای انقلاب برای نسلهای کنونی ضروری است، گفت: برخی انتقاد می کنند که این مفاهیم تکراری است و نیازی به بیان آنها نیست، اما باید توجه کنند که نسل سوم و چهارم انقلاب شرایط گذشته را ندیده اند و درکی از آن شرایط  ندارند، همچنین تکرار روشی است که خداوند در قرآن کریم نیز از آن استفاده کرده است، چرا که انسانها مدام نیاز به تذکر و یادآوری دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به برخی افراد که دستاوردهای انقلاب را نادیده می گیرند و کشور را با دوران سلطنت پهلوی مقایسه می کنند، خاطر نشان کرد: شاید امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی دسترسی به بسیاری از مطالب نامناسب فراهم شده است، اما همین که هنوز جوانان دغدغه مند و متدین در کشور وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در زمان طاغوت دسترسی به این مطالب اصلا کار راحتی نبود چرا که تکنولوژی در این حد پیشرفت نکرده بود که در صورت مساوی بودن شرایط قطعا رواج فساد و فحشا در آن زمان با حال حاضر قابل مقایسه نبود.

در ابتدای این دیدار دکتر احمدی، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان نحوه تشکیل ستاد رسانه در کشور و استان را توضیح داد و گفت: یکی از اهداف ستاد رسانه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را انتقال مفاهیم انقلاب به نسلهای سوم و چهارم دانست و گفت: نسل کنونی ما باید هر چه بیشتر با دستاوردها، هویت، خدمات، ویژگی ها، صفات و جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه جهان آشنا شوند و به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر و دقیق تر به این مهم دستیابیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راهپیمایی بزرگ اربعین را یکی از میادین تجلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور ملیت ها و قومیتهای مختلف و همراه داشتن نمادهای انقلاب اسلامی مانند عکس امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) و شهدایی چون شهید حججی در این حماسه عظیم، نشانه های صدور انقلاب اسلامی به مردم جهان است./1305/پ201/ب1

ارسال نظرات