۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۳۸۵۷۸
امام جمعه کرج:

عدم وابستگی به غرب ناجی اقتصاد کشور است

امام جمعه کرج با بیان اینکه عدم وابستگی به غرب ناجی اقتصاد کشور است، گفت: امروز نباید نیازمند بیگانگان باشیم که در این زمینه تغییر تفکر وابسته به غرب نجات دهنده اقتصاد کشور است.
امام جمعه کرج

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  استان  البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی‌ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با عرض تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و تسلیت به خانواده های داغدار جان باختگان زلزله غرب کشور، اظهار داشت: از خداوند جابر و صابر برای درگذشتگان اجر، برای بازماندگان صبر و برای مجروحان شفای عاجل و عافیت کامل طلب می کنیم.

کمک به زلزله زدگان باید افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: امروز ملت بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ابراز محبت های خود در آزمایش الهی به خوبی نقش آفرینی کردند و همچنان باید کمک به زلزله زدگان باید افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به کمک 200هزار دلاری ایرانیان مقیم آمریکا به زلزله زدگان ایران اسلامی، گفت: دولت آمریکا در انتقال کمک ایرانیان مقیم آمریکا به ایران اسلامی مانع تراشید و با انتقال کمک ها به ایران مقابله کرد.

تغییر تفکر وابسته به غرب نجات دهنده اقتصاد کشور

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه عدم وابستگی به غرب ناجی اقتصاد کشور است، گفت: امروز نباید نیازمند بیگانگان باشیم و تغییر تفکر وابسته به غرب نجات دهنده اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی تاکید کرد: اکنون باید با کار، تلاش و مدیریت جهادی در مسیر توسعه و آبادانی کشور گام برداریم و با عدم وابستگی به غرب نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کنیم.

ضرورت توجه به زندگی و سیره پیامبراکرم(ص)

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم رسول خدا را الگوی بشر برای رسیدن به مقصد و کمال حقیقی معرفی کرده است، گفت: توجه به زندگی و سیره پیامبراکرم(ص) سبب پاسخ دهی و حل بسیاری از شبهات موجود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: سیره و سبک زندگی پیامبراکرم(ص) در سیره علوی و مدت زمان کوتاه حکومت امام حسن مجتبی(ع) تجلی پیدا کرد، کریم اهل بیت(ع) قهرمان مبارزه در راه اقامه دین و حفظ ارزش های دینی است.

وی با بیان این که یکی از رذایل اخلاقی مربوط به زبان که مورد مذمت عقل و شرع بوده و اهل تقوا از آن دوری می کنند اهانت و توهین است، اظهار داشت: ریشه اهانت از وحل به معنی سست کردن است و با توهین اعتبار اجتماعی فرد در میان مردم از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان کرد: خداوند مسائل مومن را در اختیار خودش قرار داده است تا هر کاری را که دوست داشت انجام بدهد، اما به او اجازه ذلیل شدن نداده است.

امام جمعه کرج ادامه داد: کوچک کردن نفس، خاکساری به درگاه خدا، رام شدن در مقابل ایزد منان و بندگی پروردگار پسندیده است و باید به اقدامی که رضایت خدا در آن وجود دارد عمل کرد و آنچه را که سبب نارضایی حق تعالی می شود کنار گذاشت. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه خداوند متعال فرمود، کسی که دوست من و اهل ایمان را اهانت کند به جنگ با من کمر بسته است، افزود: امام صادق(ع) در روایتی فرمود: کسی که به مومنی بی احترامی کرده و او را کوچک بشمارد، ما را سبک شمرده و حرمت ما را از بیت برده است، حرمت مومن برابر با حرمت اهل بیت(ع) بوده و حرمت اهل بیت(ع) برابر با حرمت خدا است.

امام جمعه کرج با اشاره به سخنی از حضرت محمد(ص)، بیان کرد: کسی که به فقیری توهین کرده، جایگاه او را به خاطر فقرش سبک بشمارد به تحقیق خدا را سبک شمرده و به خدا توهین کرده است و این شخص بطور مداوم در خشم و غضب خدا قرار دارد تا رضایت آن شخص را جلب کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با بیان اینکه متقین با خواسته ها، روش ها و ترفندهای شیطان آشنا هستند، اظهار داشت: روش دشمن و راه مبارزه با دشمنان در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) بیان شده است، در قسمتی از خطبه ۱۲۲ نهج البلاغه امام علی(ع) آمده است: شیطان راه های خود را به شما آسان نشان می دهد، دور را نزدیک و نزدیک را دور می کند، پیوند و رابطه شما را با دین قطع می کند و در اتحاد شما پراکندگی ایجاد می کند.

به گزارش رسا، نماز سیاسی عبادی جمعه در 900 شهر کشور برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات