۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۳۹۴۵۳
شهردار تهران تشریح کرد؛

اقدامات شهرداری برای حفظ یاد، نام و خاطره‌های شهدا

شهردار تهران گفت: نامگذاری برخی از معابر تهران و نصب تابلوهای حجمی در شهر از جمله اقدامات شهرداری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.
نجفی نجفی شهردار تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، محمدعلی نجفی شهردار تهران در حاشیه همایش شهدای مدافع حرم در جمع خبرنگاران درباره اقدامات شهرداری برای ترویج فرهنگ شهادت و حفظ یاد شهدا، اعلام کرد: سعی داریم برخی از معابر تهران را به اسم شهدا نامگذاری كنیم كه خود این كار یك امر ارزشی است و مهم‌ترین تاثیر این كار حفظ یاد، خاطره و نام شهدا است.

وی در ادامه افزود: یكی دیگر از اقدامات ما نصب تابلوهای حجمی در شهر است كه برای این كار یك جلسه را با سازمان نوسازی كشور داشتیم كه این مسأله را به صورت جدی‌تری دنبال كنیم. بنا شده است در سطح كشور یك مسابقه را برپا كنیم كه هر كسی ایده‌ای در  زمینه شهدا دارد برای ما ارسال كند.

نجفی تأکید کرد : یكی دیگر از برنامه‌های ما مربوط به كوچه‌ها و خیابان‌های فرعی است كه نام این مناطق را به اسم شهدا بگذاریم، همچنین تلاش داریم در هر محلی كه نام شهدا بر روی آن گذاشته شد یك تابلویی با شرح مختصات زندگی آن شهید قرار دهیم.

شهردار تهران درباره تسهیلات برای خانواده‌های شهدا از سوی شهرداری تهران، افزود: شهرداری تهران در این باره نقش مسؤولیت آوری را ندارد و در این رابطه تابع بنیاد شهید هستیم و چنانچه بنیاد شهید خانواده‌هایی را در حیطه وظیفه ما معرفی كند همكاری می‌كنیم و تا به امروز این همكاری وجود داشته است./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات