۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۳۹۵۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان:

غفلت از قرآن سبب خسارت در زندگی می شود

حجت الاسلام جلالی گفت: غفلت از برکات وجود قرآن سبب خسارت در زندگی است چنانکه مضرات عدم حضور قرآن در زندگی امروز بسیار نمایان است پس تلاش کنیم که از این نور واقعی بهره کافی را ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین علی جلالی مدیر کل سازمان تبلیغات کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان شب گذشته در هیأت سیدالشهدا خیابان فیروز آباد کرمان، ضمن اشاره به اهمیت و برکات تلاوت قرآن در زندگی مومنان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: هر کس در خانه قرآن تلاوت کند خداوند متعال سه نعمت را به وی عطا فرماید که اولین آن آسانی در کارها است و دومین آن افزایش خیرات برای اهل خانه و سومین آن سرازیری برکت به زندگی آنان است.

وی بیان داشت: اهمیت حضور قرآن در خانه به حدی است که توصیه شدیم اگر نتوانستیم قرآن را تلاوت کنیم به آیات نورانی اش مراجعه کرده و آنان را با نگاه دنبال کنیم از این رو ارزش قرآن را نمی توان نادیده گرفت.

حجت الاسلام جلالی افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی دیگر فرمودند: هر خانه ای که در آن تلاوت قرآن نباشد خداوند برکاتش را در آن می کاهد و ملائکه از آن خانه هجرت می کنند سپس شیطان در آن خانه حاضر می شود از این رو می بینیم که متاسفانه در همین شهر کرمان از هر 100 ازدواجی که واقع می شود 25 آن منجر به طلاق می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان در ادامه عنوان داشت: یکی از اسباب ناپایداری در زندگی های امروز آن است که هر کاری که با حرام شروع شد؛ آن کار دوام نخواهد یافت و از سویی دیگر هر جا شیطان حضور داشته باشد آرامش معنوی از بین خواهد رفت.

وی ضمن اشاره به مضرات حضور شیطان در خانه خاطرنشان کرد: شیطان به حضرت موسی (ع) توصیه کرد هرگاه قصد کار خیر کردی فوری انجام ده در غیر آن صورت تو را منصرف خواهم کرد و هر گاه عصبانی شدی در آنجا نمان، چرا که در پی آن فتنه می انگیزم و در آخر با هیچ نامحرمی خلوت نکن چرا که تا فساد به بار نیاورم رهایتان نمی کنم بنا براین حضور شیطان در خانه فتنه های بسیاری در پی دارد و یکی از راه های دفع آن تلاوت قرآن و حضور قرآن در زندگیمان است.

حجت الاسلام جلالی ضمن تاکید بر هوشیاری بیشتر در رفتار با نامحرم تاکید کرد: باید بدانیم که اکنون با وجود گوشی های هوشمند خیلی از اوقات نامحرم همراه ما است چنانکه گاهی با یک پیامک زندگی افراد نابود می شود پس هرگز خطا و گناه را کوچک نشماریم زیرا همان گناه خانمان بر انداز می شود.

وی در پایان اشاره کرد: غفلت از برکات وجود قرآن سبب خسارت در زندگی است چنانکه مضرات عدم حضور قرآن در زندگی امروز بسیار نمایان است پس تلاش کنیم که از این نور واقعی بهره کافی را ببریم./9703/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات