۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۹۵۶۱
رحیم پور ازغدی:

شکست داعش ۲۲ بهمنی دیگر است/ احیای عدالت و مبارزه با فساد مالی رسالت هر بسیجی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شکست داعش یعنی شکست آمریکا، غرب و رژیم‌های فاسد عرب؛ امروز با وجود فاطمیون، حیدریون و زینبیون، بسیج جهانی شده و سپاه قدس حق دارد هر جا علیه مسلمانی ظلم شد، اقدام کند.
دکتر رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظریه پرداز جمهوری اسلامی در مراسم پنجمین جشنواره تولیدات فرهنگی هنری بسیج با عنوان مدرسه عشق که شامگاه گذشته در سالن بصیرت لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ماه ربیع الاول، هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، گفت: تعداد شهدایی که بسیج در عرصه قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، غیرقابل انکار و چشمگیر است.

وی افزود: تا سال ۵۷ که فعالیت‌های بسیج به اوج خود رسیده بود، ورود هنرها به سبک جدید نمایشنامه، فیلم، رمان و... از مدخل مادی و غیردینی وارد کشور می‌شد که جهتی ضد دینی داشت. در آن زمان وقتی موسیقی با ابزار جدید وارد کشور شد، با هدفی که موردنظر متفکران اسلامی و عرفانی بود مغایرت داشت زیرا در پی تخدیر افکار عمومی و در جهت شهوترانی جنسی بود و فیلم به جای اینکه کارکردهای مثبت و هدف افزایش شعور ملی را داشته باشد، همواره انحرافات جنسی و فکری را ترویج می‌داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: عامل اصلی این موضوعات، جریانات فراماسونری و صهیونیستی بود که هنوز هم در جریانات رسانه، نشر و... نفوذهای آن دیده می‌شود. این جریانات معتقد بودند فرهنگ و هنر نمی‌تواند در مسیر توحیدی فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در عرصه هنر بازیگران زیادی در دهه ۶۰ و پس از آن بودند که صالح بودند اما در کنار آنها مواردی هم وجود داشت که هنر آنها، انحرافی بوده و در جهت صحیح هدایت نشده بود.

ازغدی با اشاره به آیات قرآن که خداوند با هیچ قومی نسبت و خویشاوندی ندارد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خداوند به هر گروهی که مطالعه، تمرین، تلاش و پشتکار داشته باشد وعده پیروزی داده و این سنت، سنت الهی است.

بسیجی بودن، عوامانه بودن نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بسیجی بودن، عوامانه بودن نیست، ابراز داشت: تولیدات هنری بسیج باید به جایی برسد که هنر را در مسیر صحیح توحیدی و الهی هدایت کند؛ بنابراین هنر، موسیقی و سینمای بسیجی باید هر روز قوی‌‌تر و پخته‌تر شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارها در انقلاب اسلامی محال به نظر  می‌رسید، اما شد و به ثمر نیز نشست، گفت: در هم شکستن حکومت محمدرضا پهلوی محال به نظر می‌رسید اما شد.

انقلاب اسلامی، آمریکا را در منطقه عاجز کرده است

وی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی، آمریکا را در منطقه عاجز کرده است. انقلاب ما نشان داد می‌توان توأمان به پیروزی‌های معنوی و مادی دست پیدا کرد که نمونه‌های آن در عراق و سوریه و سال‌های قبل مشاهده شده است.

ازغدی اظهار داشت: کسانی که در دهه ۶۰ به جنگ می‌رفتند از چنان اخلاص، تلاش، نظم و ساده زیستی برخوردار بودند که توانستند تقدیر انقلاب را رقم بزنند.

وی افزود: امروز سازمان ملل و آمریکا مات و مبهوت شدند. روزی که با حزب بعث عراق می‌جنگیدیم، فکرش را هم نمی‌کردیم که سال‌های بعد در روز اربعین بتوانیم در کنار عراقی‌ها، شیعیان دیگر از سراسر دنیا و برادران دینی خود در امنیت کامل به زیارت امام حسین(ع) برویم.

آمریکا جهان‌خوار است و آشتی با جهان‌خوار، خیانت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید «ان تنصرالله ینصرکم را باور کنیم»، افزود: با وجود اینکه دیدیم در  مسأله برجام چه اتفاقی برای خوش‌بینان افتاد اما باز هم عده‌ای به غرب و آمریکا امید دارند.

وی افزود: آمریکا اگر قرار بود رحم کند به شاه و فرح که نوکران آنها بودند رحم می‌کرد که بعد از سقوط شاه حتی او را به کشورش راه نداد. آمریکا جهان‌خوار است و آشتی با جهان‌خوار خیانت است.

ازغدی عناون کرد: هنر دینی، هنری است که بتواند چند ارزش ایمانی و الهی را برای انسان، زنده، ترویج و تداعی کند. هنر دینی باید هر چه هنرتر و هر چه دینی‌تر باشد. در مسیر هنر دینی باید مسابقه‌ای مثبت در راستای احیای توحید و عدالت اتفاق بیفتد.

حلقه بسیجی‌ها باید جهانی شود

وی اظهار داشت: حلقه بسیجی‌ها باید جهانی شود با همان اخلاص دهه ۶۰ که فرد به دنبال آینده شخصی نبود بلکه در پی آینده مکتب و دین بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید نخبه‌ها را تحویل بگیریم، گفت: این اشتباه است که فکر کنیم اگر نخبه‌ها و بچه مسلمان‌ها را تحویل بگیریم مغرور می‌شوند؛ تا زمانی که در مسیر توحیدی و انقلابی هستند بابد به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

هنر بسیجی باید در خدمت احیای عدالت و مبارزه با فساد مالی باشد

وی با تأکید بر اینکه بسیجی جهادی منتظر دستور نمی‌ماند، گفت: بسیجی جهادی منتظر دستور نمی‌ماند زیرا خود را مسؤول می‌داند. امروز که اختلاس و فساد مالی وجود دارد باید هنر بسیجی در خدمت احیای عدالت و مبارزه با فساد مالی باشد.

ازغدی گفت: امروز دنیا حق ندارد به ایران حمله کند چون علم داریم، موشک داریم و در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ هنوز هزاران هزار  حججی‌هایی داریم که دشمن از آنها می‌ترسد.

انقلاب اسلامی، ابرقدرت جهانی است/ محافظه کاری، قتلگاه انقلاب

وی افزود: بسیجی باید قوی باشد و پاک بماند زیرا این رمز قدرت ایران در منطقه است. انقلاب ما ابرقدرت جهانی است. جوانان امروز باید متوجه باشند که مشکلات، خطرات و تهدیدات در همه زمان‌ها وجود داشته است. نقد و اصلاح باید باشد. نشر یأس و مأیوس بودن، حرام است. محافظه کاری، قتلگاه انقلاب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب عمومی بوده و هرگز نباید به وضع موجود راضی بود و باید وضع را با امر و نهی صحیح، بهتر کرد. امروز بحث وحدت ترک، لر، عرب، شیعه و سنی در ایران، بحث انقلاب آزادی بخشِ ضد استکبار است.

شکست داعش، ۲۲ بهمنی دیگر است

ازغدی با بیان اینکه شکست داعش یعنی شکست آمریکا، غرب ورژیم‌های فاسد عرب، عنوان کرد: شکست داعش، ۲۲ بهمنی دیگر است. امروز با وجود فاطمیون، حیدریون و زینبیون، بسیج جهانی شده و در کل منطقه حاکم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با تمام مشکلات در یمن، پیروزی واقعی از آن یمنی‌هاست. امروز وقت جهانی عمل کردن بسیج در تمام حوزه‌ها و در حوزه هنر است. امروز سپاه قدس بر اساس قانون اساسی حق دارد هر جا علیه مسلمانی ظلم شد، اقدام کند./۹۶۶/۲۰۱/ح

ارسال نظرات