۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۴۰۴۵۶
مدیر حوزه های علمیه:

پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در امتداد اندیشه مهدویت است

آیت الله اعرافی با تبریک پیروزی های اخیر جبهه مقاومت بویژه پایان دادن به سیطره داعش، این موفققیت ها را در امتداد اندیشه مهدویت ارزیابی کرد.
آیت الله اعرافی سخنرانی آیت الله اعرافی در همایش منجی موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش میثاق طلاب و روحانیون با امام زمان(عج) که امشب در شبستان امام علی(ع) مسجد مقس جمکران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: این اجتماع باشکوه نشانگر عظمت اندیشه مهدویت و انوار انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: در روایات آمده است که از قم انوار اهل بیت(ع) به عالم منتقل خواهد شد؛ قبل از انقلاب حتی در خیال ما نمی گنجید که روزگاری معارف اهل بیت(ع) را بتوانیم در دنیا نشر بدهیم، اما از اینکه از بالای 100 کشور و از نقاط مختلف کشور در دین همایش حضور پیدا کرده اند درمی یابیم که با عنایات امام زمان(عج) توانسته ایم موفق شویم.

وی ادامه داد: پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در امتداد اندیشه مهدویت است.

آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی مسائل پیرامون مهدویت ابراز داشت: اندیشه مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد، یعنی از زمان حضرت آدم(ع)مسأله آخرین وصی و منجی عالم مطرح بوده است.

امام جمعه قم کجروی های پیرامون مهدویت را اینگونه توصیف کرد: یک محور انحرافی که در کنار مباحث مهدویت مطرح شد این است که بعد از هر امام معصوم(ع) انشعاباتی به وجود آمد و فرقه هایی تشکیل شد و همگان نتوانستند راه حق را تشخیص داده و شیعه دوازده امامی باشند؛ امروزه برخی از آن فرقه ها نابود و برخی دیگر هنوز وجود دارند.

وی کجروی های دوران امام زمان(عج) را 10 مورد دانست و اظهار داشت: تشکیکات در تولد و وجود امام عصر(عج)، امام زمان(عج) هنوز متولد نشده اند، ادعاهای دروغین مهدویت، ادعاهای دروغین نیابت خاصه، ادعاهای دروغین یا ناصحیح رؤیت امام زمان(عج)، تعیین تاریخ ظهور، استعجال در ظهور، یأس از ظهور و عدم امتداد مهدویت در قالب مرجعیت و ولایت از جمله مباحث انحرافی پیرامون مباحث مهدویت است.

آیت الله اعرافی با بیان این که در دوران غیبت باید صبورانه و عاشقانه منتظر ظهور مهدوی باشیم، عنوان کرد: درباره همه این آسیب های مذکور باید هوشیارانه برخورد کرد و نباید هیچکدام از آنها را به آسانی پذیرفت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که ما شکی نداریم که مطابق روایات در عصر غیبت، مرجعیت امتداد عصر غیبت است، تصریح کرد: آسیب های یاد شده ابزار دست مستکبران است برای اینکه از آنها در هر قالبی اعم از فضاهای مجازی و غیره در برابر دین استفاده کنند و بر سر راه آن مانع ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مقاومت و جبهه مقاومت نبود، دشمن پیشروی می کرد و ابتدا بغداد، دمشق و لبنان را سرکوب کرده و سپس کشورهای اسلامی را تجزیه و فرهنگ ضد دینی را تثبیت می کرد، اما عاشقان اندیشه مهدویت به میدان آمدند و اندیشه شیطانی آنها را باطل کردند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات