۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۰۳۲
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

همایش تجلیل از ممتازین و نخبگان حوزه علمیه خراسان برگزار شد

همایش تجلیل از نخبگان و ممتازین حوزه علمیه خراسان با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.
همایش تجلیل از نخبگان حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد, هشتمین همایش تجلیل و تقدیر از ممتازین آموزشی و نخبگان پژوهشی طلاب ظهر امروز در مدرسه عالی نواب برگزار شد.

این همایش ابتدا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی با موضوع «حوزه انقلابی» شروع شد که طی آن وی اظهار کرد: نصب العین سیاست گذاری های حوزه علمیه خراسان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که طی آن ایشان انقلابی بودن حوزه را جزء لاینفک و ناگسستنی دانسته اند و ما نیز در پی تحقق همه جانبه ی آن در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی و فرهنگی هستیم.

پس از ایراد سخنرانی حجت الاسلام عاملی، حجت الاسلام مهدی زمانی استاد سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه خراسان به جایگاه دعوت شد و با موضوع «اهمیت علم فلسفه و حکمت» به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حکمت‌ به معنای شناخت و کسب معرفت نسبت به اسرار تعریف کرده اند و این دو علم جزوه علوم پایه و اساسی زیر بنایی هستند که برای شناخت جایگاه دانش های عقلی همچون فلسفه و حکمت باید به سبقه و تاریخچه آن رجوع کنیم.

بعد از بیان اهمیت علم فلسفه و حکمت، نوبت به سخنرانی آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس با موضوع «وظایف طلاب در دفاع و صیانت از انقلاب» رسید که طی ایراد سخنرانی وی به بیان این نکته پرداخت که طلبه باید با مسائل روز جامعه حرکت کند و ضمن آن خاطر نشان کرد: نباید رسیدن به علم و معنویت طلاب را از مسائلی که در جهان اتفاق می افتد غافل کند بلکه طلاب جوان انقلابی با روحیه جهادی باید نهایت آگاهی از وضع موجود را دارا باشند و  با توجه به نیاز های روز جامعه حرکت کند.

پس از اتمام این بخش از برنامهحجت الاسلام سیدجمال الدین موسوی مسؤول آموزش و پژوهش با موضوع «ذکر راهبردهای اساسی در جهت اعتلای فرهنگ فقاهتی حوزه» پرداخت و گفت: تربیت نیروی انسانی با محوریت عناصر آموزشی، پژوهشی، تقویت روحیه ایمان، جهاد و تزکیه نفس و تعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی در جهت گشودن آفاق و گستره های جدید در امر فقاهت از اهم موارد است.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با موضوع «تبیین سبک و سیره طلبگی با بهره برداری از سیره امام راحل» به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطر نشان کرد: وظیفه طلاب در این شرایط پایبندی به آرمان های انقلاب و حمایت از ولایت است آنگونه که باور داشته باشیم امام راحل بنیانی را گذاشته است که سال به سال و قرن به قرن ما مسؤول پرورش این نهال بوده و تک تک زن و مرد, پیر و جوان ما مدیون مجاهد و تلاش مخلصانه امام راحل بوده و هویت و شخصیت و ارزش های فراموش ی مان را مرهون این نظام و انقلاب به رهبری او هستیم به صورتی که او با آن اخلاص در عین شجاعت بنای کاخ ستم را از ریشه برافکند و پس از آن نیز رهبری هوشمندانه ی جانشین ایشان زبان زد خاص و عام بوده است.

گفتنی است تعداد ‌زیادی از طلاب و فضلای نخبه و ممتاز حوزه علمیه خراسان و تعدادی از علمای مشهد مقدس در این مراسم حضور داشتند.

شایان ذکر است در پایان مراسم و پس از ایراد از خانواده معظم شهدای مدافع حرم روحانی و برخی طلاب و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تقدیر و تحلیل به عمل آمد./۸۲۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات