۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۴۲۸
دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان:

هزار و ۴۴۰ اثر از طلاب خوزستان به جشنواره علامه حلی ارسال شد

حجت الاسلام افضلی گفت: هزار و صد اثر از برادران و ۳۴۰ اثر از خواهران به نهمین جشنواره علامه حلی کشوری ارسال شده است.
حجت الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد افضلی، دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان، امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی استان خوزستان در مسجد اعظم اهواز با اشاره به ارسال اثر طلاب خوزستانی به جشنواره علامه حلی کشوری اظهار داشت: سال گذشته براداران مدارس استان رتبه هفتم را در سطح کشور به دست آوردند و در مجموع خواهران و برادران رتبه نهم کشوری را کسب کردند.

دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته آیت الله موسوی جزایری عمل انقلابی از مسؤولان مدارس استان را برای جشنواره علامه حلی خواستار شدند، افزود: اساتید، معاونان پژوهش و طلاب خوزستانی در راستای لبیک گویی به خواسته زعیم حوزه علمیه خوزستان آستین همت بالا زده و آثار بسیار خوبی را تهیه کردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه در دومین جشنواره علامه حلی استانی شاهد رشد 50درصدی نفرات برتر هستیم، خاطرنشان شد: سال گذشته در مجموعه خواهران و برادران 22 برگزیده و امسال 32 برگزیده داشتیم که این افزایش نشان از بالا بودن کیفیت جشنواره علامه حلی دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طلاب خوزستانی بیش از هزار و 400 اثر به نهمین جشنواره علامه حلی ارسال کردند، عنوان داشت: امسال از این حیث رتبه سوم کشوری را به دست آوردیم در حالی که در هشتمین جشنواره با 670 اثر رتبه نهم و در هفتمین جشنواره با 200 اثر رتبه 28 کشوری را به دست آورده بودیم.

حجت الاسلام افضلی با بیان اینکه آثار ارسالی برادران خوزستانی بیش از خواهران است، تصریح کرد: هزارو صد اثر از برادران و 340 اثر از خواهران برای نهمین جشنواره علامه حلی کشوری ارسال شد که به واقع چنین مشارکتی پتانسیل بالای مدارس علمیه خوزستان در بحث پژوهش را نمایان می کند.

وی ادامه داد: مرکز حوزه علمیه اعلام کرد که در صورت راه اندازی پژوهشگاه، کمک صد میلیونی به این پژوهشگاه می کند و امیدواریم به همت اساتید، شواری عالی حوزه استان خوزستان و طلاب گرامی به توفیقات روزافزونی دست یابیم.

دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان بیان داشت: مفتخریم که در خوزستان تحت امر آیت الله موسوی جزایری هستیم که کتاب تحریر الاصول شان مورد مدح و تمجید علمای قم قرار گرفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: یکی از آثار برتر جشنواره علامه حلی استانی برای کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره علامه حلی در حال بررسی است./9456/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات