۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۹۷۵
با حضور آیت الله اعرافی؛

۶۰ طلبه هرمزگانی معمم شدند

به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با حضور آیت الله اعرافی، مراسم عمامه گذاری ۶۰ نفر از طلاب هرمزگانی در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.
عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیین عمامه گذاری 60 طلبه هرمزگانی امروز همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و فرزند گرامی شان امام جعفر صادق(ع) با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجج اسلام مختاری و ارولیایی مدیران حوزه علمیه استان و بندرعباس، جمع کثیری از علمای شیعه و اهل تسنن و طلاب در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

تلاوت آیاتی از کلام نور آغازگر این آیین معنوی بود، پس از آن، مولودخوانی در وصف نبی اکرم(ص) و سپس حجت الاسلام مختاری مدیر حوزه علمیه هرمزگان به تشریح فضائل اخلاقی و علمی پیامبر خوبی ها، حضرت محمدمصطفی(ص) پرداخت.

وی همچنین مطالب مبسوطی را پیرامون اهمیت ایجاد و راه اندازی حوزه های علمی و معرفتی بیان کرد و نکاتی را نیز به طلاب معمم متذکر شد.

در ادامه این مراسم، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز به تبیین وحدت و آثار و برکات آن در جامعه اسلامی و جهان پرداخت و تاکید کرد که امت اسلامی تنها با وحدت و همبستگی و چنگ زدن به ریسمان الهی می تواند از توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام در امان باشد.

سپس آیت الله  اعرافی به ایراد سخن پرداخت و بر پیروی و الگوگیری از سیره نبوی تاکید و بیان کرد با اتحاد و وحدت امت اسلامی می توان اسرائیل را که همچون زخمی بر پیکر اسلام باقی مانده ازبین برد و از صفحه روزگار محو کرد./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات