۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۴۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاهش اعتبار عمرانی در لایحه بودجه خطر بزرگی برای توسعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۷، گفت: اینکه در این لایحه، بودجه عمرانی کمتر از بودجه جاری کشور لحاظ شده، خطر بزرگی برای توسعه کشور محسوب می‌شود.
نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 از سوی دولت به مجلس، اظهار کرد: در این لایحه به جایگاه اقتصاد مقاومتی و تولید آن چنان که باید و شاید توجه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تکیه بر توان و تولید داخلی و تقویت آن در اولویت دولت باشد، افزود: در این لایحه، بودجه عمرانی از بودجه جاری کشور کمتر است؛ این در حالی است که ضروری است مسائل و پروژه‌های عمرانی کشور را به جلو ببریم.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اینکه در این لایحه، بودجه عمرانی کمتر از بودجه جاری کشور لحاظ شده، خطر بزرگی برای توسعه کشور محسوب می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر این گفته شده قرار است یارانه افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند را حذف کنیم؛ این در حالی است که بسیاری از افراد اوضاع اقتصادی مناسبی ندارند اما تحت پوشش این نهادهای حمایتی هم نیستند.

مسؤولان بسیجی‌وار برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان بجنورد وارد میدان شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب حادثه دیدگان در زمین‌لرزه چند ماه پیش بجنورد، اظهار کرد: هنوز این حادثه دیدگان سر و سامان نیافته‌اند؛ ازاین‌رو ضروری است مسؤولان به‌صورت بسیجی وارد میدان شده و مشکلات زلزله‌زدگان را رفع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این راستا این‌گونه احساس می‌شود که تنها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صحنه آمده است؛ در حالی که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها هم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

هیمنه آمریکا در دنیا شکسته شده است

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در حمایت از اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: هیمنه آمریکا در دنیا شکسته شده و دیگر نمی‌تواند ادعای برتری بر کشورهای دنیا داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با وجود تمام حمایت‌های آمریکا از اسرائیل غاصب، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند بدون شک اسرائیل جنایتکار نابود شده و فلسطین آزاد می‌شود./9314/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات