۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۳۵۱۰
از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود؛

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رونمایی از آثار تازه منتشره و کرسی ها و نشست های علمی برپا می شود.
کرسی ها و نشست های علمی در هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برپا می شود.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، شنبه 25 آذرماه ساعت 8:30 با حضور رییس، معاونان و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود و در ادامه پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه عضو هیات امنای این دفتر، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه از «پوستر ونشان واره سبک زندگی از قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی این دفتر رونمایی خواهد شد.

همچنین در روز یکشنبه 26 آذرماه مراسم «تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد سردبیر مجله آینه پژوهش، سخنرانی حجت­ الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب­ نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره انتخاب مجله برتر به سخنرانی خواهند پرداخت و در پایان از مجلات برتر این دفتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم «رونمایی از سه اثر پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» دوشنبه 27 آذرماه انجام می شود که آیت الله جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت الاسلام والمسلمین صرامی مدیر پژوهشکده فقه و حقوق و حجت الاسلام و المسلمین علی­ اکبریان مدیر گروه فلسفه فقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به سخنرانی خواهند کرد.

مراسم «تجلیل از برترین‌های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» نیز در همین روز، با سخنرانی حجت­ الاسلام والمسلمین ایزد پناه عضو هیات امنای دفتر به سخنرانی خواهد پرداخت و حجت ­الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب­ نژاد درباره انتخاب پژوهشگر، پژوهشکده و گروه برتر دفتر تبلیغات اسلامی توضیحاتی را ارائه خواهد داد و در ادامه از اعضای هیأت علمی برتر، محققان برتر، پژوهشکده برتر و گروه پژوهشی برتر این دفتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم «تجلیل از ادارات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» نیز در روز سه شنبه 28 آذرماه برگزار می شود که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نژاد معاون منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزههای علمیه به سخنرانی می پردازد و حجت‎الاسلام والمسلمین سیدموسی رجایی معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجتالاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی این دفتر به سخنرانی می پردازند. در ادامه این مراسم به برترینهای ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جوایزی اهدا خواهد شد و همچنین از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) رونمایی خواهد شد.

در روز چهارشنبه 29 آذرماه در مراسم «تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی» حجت ‌الاسلام والمسلمین نظرزاده جانشین مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سخنرانی با موضوع «رویکرد و برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی» خواهد پرداخت و سپس هانی قائم مقام مدیرکل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی به سخنرانی با موضوع «گزارش عملکرد فناوری اطلاعات دفتر در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی، برنامه‌ها و چشم‌انداز» می پردازد و پهلوانی مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مسئول کمیته فناوری اطلاعات این نمایشگاه نیز به سخنرانی خواهد پرداخت.

در ادامه این مراسم، میرعرب مدیر گروه اشاعه اطلاعات پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، متین‌فر رئیس اداره فناوری و فرآوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و شریفی کارشناس اطلاع‌رسانی و بانک‌های اطلاعاتی پژوهشکده اسلام تمدنی سخنرانی می کنند و همچنین از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، پرتال جامع علوم و معارف قرآن و کتابخانه دیجیتال تخصصی ادیان، مذاهب و فرق رونمایی خواهد شد. همچنین از محصولات و فناوران برتر این دفتر تجلیل به عمل خواهد آمد و از جدید ترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی می شود.

از دیگر برنامه های این روز، رونمایی از سه اثر در حوزه سواد رسانه توسط مرکز فرهنگی هنری این دفتر است که حسنی رییس این مرکز سخنرانی می کند و همچنین از «مجموعه کلامی موسوعه علامه محمد حسین آل کاشف الغطاء» از مرکز احیاء آثار اسلامی رونمایی می شود.

در روز پنج شنبه 30 آذرماه، معرفی ظرفیت های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی این دفتر و مسئولان حوزه بین الملل حوزه و نهادهای حوزوی برگزار می شود.

مراسم اختتامیه «سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» پنج شنبه 30 آذرماه با تقدیر از برگزار کنندگان برنامه های هفته پژوهش و سومین نمایشگاه و همچنین مراسم «رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه، کرسی ها و نشست های علمی از سوی پژوهشکده های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود. شایان ذکر است که این نمایشگاه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایش های غدیر واقع در قم، ابتدای خیابان معلم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می توانند در روزهای فوق الذکر از ساعت 8 تا 20 به این نمایشگاه مراجعه کنند./882/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات