۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۸۳۸
زیباکلام:

دولت دست از عوام فریبی بردارد/ برنامه دشمن تهی کردن انقلاب از داخل است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تأکید بر این که دولت باید دست از عوام فریبی بردارد، برنامه دشمن را تهی کردن انقلاب از داخل دانست.
سعید زیباکلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید زیباکلام عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران روز یکشنبه در نشستی با عنوان آرمان اول با موضوع عدالت در دوران انقلاب که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه خیلی از رجال سیاسی ما عاشق آمریکا هستند، اظهار داشت: این افراد در هرسه قوه دیده می‌شوند و شاهد هستیم که همه‌ این افراد در تلاش هستند تا در ارتباط با آمریکا نسبت به دیگری پیشی بگیرند.

وی ادامه داد: تمام رجال سیاسی اسبق و حال آمریکا همه با هم اختلاف‌نظر دارند اما در مورد ایران و عربستان و همچنین منطقه تفاوت‌نظر زیادی بین آنها وجود ندارد، در واقع آنها به دنبال بهره بیشتر بردن از برجام هستند و اینکه این توافق پاره نشود به خاطر اینکه آمریکا بهره لازم را از آن می‌برد.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران تاکید کرد: امروز ما دولتی در کشور روی کار داریم که سراسر عوام‌فریبی و دروغ‌پردازی است، خیلی راحت با چند مصاحبه و کار تلویزیونی مردم را فریب می‌دهند.

وی افزود: صغارت‌پذیری یکی از دلایل شکل نگرفتن گفتمان بوده است، اگر همه گفتمان داشته باشیم دیگر مشکل عدم فهم رخ نمی‌دهد، آثار صغارت‌پذیری عدم رشد و بلوغ سیاسی عرصه عمومی است، منظور از رشد همان چیزی است که قرآن نیز به آن می‌پردازد.

زیباکلام ابراز داشت:  یکی از ضربات محکم به این انقلاب عدم گفتمان‌سازی است، امروز در دانشگاه‌های مختلف غرب در خصوص رهبر آینده ایران در حال گفتگو و کار کردن هستند و تا ریزترین کارهای افراد را زیرنظر گرفتنه‌اند، در خصوص آینده انقلاب ایران در اندیشکده‌های غرب در حال کار هستند.

وی در مورد وضعیت عدالت اجتماعی در ایران تصریح کرد: متاسفانه عدالت هر دوره کمتر شده است، چرا ما افرادی که در امر عدالت تبحر دارند را بروی کار نمی‌آوریم یا با آنها جلسه شور و مشورت نداریم، این رویه‌ها آب به آسیاب انقلاب نمی‌ریزد بلکه آسیاب انقلاب را تضعیف می‌کند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران بیان کرد: آرمان عدالت‌خواهی در دوره‌های مختلف انقلاب به چشم می‌خورد، به عنوان نمونه موضوع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از این موارد است، سال ١٣٨٠ رهبری یک فرامان ٨ماده‌ای به سران سه قوه ارسال می‌کنند که براساس آن یکسری مسائل مربوط به موضوعات پیرامون اقتصاد و مفاسد آن مطرح شد، برای این نامه ستادی تشکیل داده شد که نهایتا بعد از دو سال در سال٨٢ تعطیل شد.

زیباکلام عنوان کرد: سال٨٣ بعد از ١٤ ماه وقفه مجدد جلسه‌ای برای این ستاد تشکیل شد که کسی از جزئیات آن خبری ندارد، تنها ماحصل این جلسه انتخاب یک سخنگو برای این ستاد بود.

وی اضافه کرد: آنچه در این کمیته مهم بود مبارزه با مفاسد اقتصادی بود اما این تنها موضوعی بود که در این کمیته بررسی نمی‌شد چراکه در اینصورت شاهد ٦٠٠میلیارد اختلاس از ذخیره فرهنگیان نبودیم، اما دیدیم که به راحتی اختلاس‌کنندگان بعد از این اختلاس از کشور خارج شدند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام برخی مسؤولان این ستاد هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود و فقط جنبه تشریفاتی دارد و صرفا گاهی اوقات برای اینکه خبرنگاران پشت درب جلسه بودند در جلسه سخنانی نمادین برای خبرنگاران آماده می‌کردند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران در خصوص این ستاد در دولت جدید گفت: در ١٦مهرماه ٩٦ رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی آقای جهانگیری گفت عزم راسخی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست و صرفا حالت یک ستاد داریم، واقعا عزم راسخ در نظام برای مبارزه با فساد اقتصادی هم نداریم، در این ١٦ سال یکبار ما شاهد نبودیم که یکی از اعضای ستاد یک مصاحبه درست داشته باشد و خروجی درستی از آن رخ دهد.

زیباکلام اظهار کرد: در فرودین ٩٦ یکی از مسؤولان این ستاد اعلام کرد که خیلی از قوانین مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی تصویب شده است و این دقیقا بعد از ١٦ سال اتفاق افتاد و اینجا این سوال پیش می‌آید که ستاد تا به امروز چه راهبردی داشته و حال که قوانین تصویب شده آیا اجرایی خواهد شد؟

وی با بیان اینکه اگر در هنگام انتخابات مختلف درست عمل کنیم دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود، یادآور شد: ما در رأی دادن خیلی سهل‌انگاری می‌کنیم زیرا بدون اطلاع از شخصیت یک فرد و صرف قرار گرفتن در فلان لیست به همه افراد آن لیست رای داده‌ایم.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران ادامه داد: آقای جهانگیری در خصوص مفاسد اقتصادی اظهار کرد که ما پرچمی که رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به اهتزاز در آوردند نمی‌گذاریم ذره‌ای پایین بیاید، برای تکذیب این سخن باید به طرح آقای یوسفیان نماینده مجلس برای مبارزه با فساد اقتصادی مراجعه کنیم.

وی گفت: در اتفاقی دیگر آقای یوسفیان به همراه سه نماینده مجلس به معاون اول رییس جمهور نامه‌ای ارسال می‌کنند که معوقات بانکی برخی از افراد را فقط بازبینی کنند و حتی منتشر هم نشود ولی از سوی معاون اول رییس جمهور این امکان داده نشد، بعد از این ماجرا نیز به سراغ زمین‌هایی رفتند که آقای حجتی وزیر کشاورزی به برخی افراد برای کار کشاورزی داده بودند که نمایندگان از معاون اول خواستند که امکان بازرسی از این زمین‌ها را بدهند که متاسفانه ایشان بازهم قبول نکردند و این در حالی است که ایشان مدعی هستند که پرچم مبارزه با مفاسد اقتصادی را نمی‌گذارند پایین بیاید.

زیباکلام تصریح کرد: اتکای محض به افراد، انقلاب را دچار آسیب می‌کند و ما متأسفانه کارگروهی که در آن متفکران بتواند کنار هم بنشینند و ارائه طرح کنند را نداریم، دشمن امروز سعی دارد نظام را از داخل تهی کند، اگر ما دانشگاهی‌ها یک مقدار به وظیفه خود عمل کرده بودیم امروز نظام ما به این شکل نبود.

وی خاطرنشان کرد: ما از سخنان امام علی(ع) خیلی فاصله گرفته‌ایم، اگر دلمان برای آرمان‌های انقلاب می‌سوزد باید کاری کنیم تا مشکلات بیشتر نشود، امروز مردم برای احکام ابتدایی هم گنجایش شنیدن ندارند، نیاز داریم حتی با جمعیت قلیلی به نظاره‌گری و سپس مطالبه‎گری بپردازیم و در نهایت از امر رسانه استفاده کنیم.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران در پایان گفت: اگر امروز این کار و جریان اصلاحی را نداشته باشیم و به میدان نرویم انقلاب با جوشش و خرو‌ش‌های متعددی مواجه خواهد شد، کارگران و طبقات محروم امروز کم آوردند و در حال فرو ریختن هستند و همین فضا را کسانی به وجود آوردند که امروز ادعای انقلاب را دارند./816/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات