۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۴۴۲۰۷
مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه:

طرح جامع تربیتی نقطه آغاز تحول اخلاقی و معنوی حوزه علمیه است

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که طرح جامع تربیتی نقطه شروعی در تحولات اخلاقی و معنوی حوزه علمیه است، گفت: نقطه ثقل این طرح انس با قرآن است، چرا که قرآن به عنوان یک محور اساسی به خود جذب می کند.
مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسینی درویشانی، مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه امروز در همایش تبیین طرح جامع تربیتی حوزه علمیه مازندران که در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، تربیت را نیاز همیشگی انسان دانست و با بیان این که علوم انسانی پیشرفته ترین علوم است، گفت: حوزه های علمیه باید پرچمدار عرصه تربیت و تهذیب باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تربیت افزود: جوانی را از لحاط معنوی، اخلاقی و روحی باید به نحو احسن سپری کرد، چرا که در پیری نیز همانگونه خواهد بود، چنانکه می بینیم امام خمینی(ره) در دوران پیری نیز همانند جوانی بودند.

حجت الاسلام درویشانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که حوزه های علمیه مربیان جامعه اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای انس طلاب با قرآن و احادیث از ضرورت های تربیتی جامعه است.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری باید انس با قرآن در مدارس علمیه ترویج شود، تصریح کرد: برنامه های قرآنی باید با جدیت بیشتری در مدارسه علمیه دنبال شود.

وی با بیان این که طرح جامع تربیتی حوزه علیمه سرآغاز تحول و شکوفایی استعدادهای موجود است، گفت: توجه به معارف قرآن و اهل بیت(ع) و اصل جدایی ناپذیر تهذیب و تربیت اخلاقی و انقلابی از محورهای اصلی این طرح است.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که نگرانی های امروز در حوزه علمیه ده ها مرتبه نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است، افزود: مراتب رشد در خانواده های مختلف و روش زندگی افراد یکی از مشکلات مدیران حوزه های علمیه است و کنترل در چنین شرایطی که مشکلات عمومی جامعه نیز افزوده شده،  سخت و طافت فرسا است.

حجت الاسلام درویشانی با بیان این که طرح جامع تربیتی نقطه شروعی در تحولات اخلاقی و معنوی حوزه علمیه است، گفت: نقطه ثقل این طرح انس با قرآن است، چرا که قرآن به عنوان یک محور اساسی به خود جذب می کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که حیا سازه هایی دارد، گفت: اگر سازه های حیا در بین طلاب ایجاد نشود، هیچ وقت به اهداف این طرح تربیتی نخواهیم رسید.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر این که در این طرح بیش از صد نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است گفت: این برنامه یک طرح سراسری بوده و یک فوق برنامه نیست و علاوه بر آن یک پیشینه اجرایی نیز دارد و به نتیجه نیز رسیده است.

حجت الاسلام درویشانی با بیان این که توجه به مباحث اخلاقی در حوزه یکی از مهم ترین مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و بزرگان حوزه است، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق طرح نظام جامع تربیتی در مدارس علمیه سراسر کشور به طور حتم یک اثرگذاری و بازدهی مطلوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که با اجرای این طرح همه برنامه های تهذیبی، اخلاقی، قرآنی و مشاوره ای در مدارس علمیه در قالب یک برنامه مدون و مشخص اجرایی می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح دیگر شاهد سردرگمی و اعمال سلیقه در اجرای برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی درویشانی با بیان این که در طرح جامع تربیت اخلاقی تلاش شده همه مباحث مربوط به اخلاق و تهذیب مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: به طور حتم با اجرای مناسب و دقیق این طرح شاهد یک تحول مناسب اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه خواهیم بود.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تأکید براین که پرورش یک طلبه مهذب، اخلاقی و در تراز انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین اهداف اجرای طرح جامع تربیتی در حوزه است، بیان داشت: با اجرای این طرح شاهد یک تحول اخلاقی در میان طلاب مدارس علمیه خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی درویشانی با بیان این که توجه به مباحث اخلاقی همواره مورد سفارش و تأکید بزرگان دینی ما بوده است، تصریح کرد: همان طور که مدیران و اساتید حوزه برای مسائل علمی و آموزشی دغدغه دارند باید نسبت به مباحث اخلاقی طلبه نیز جدیت بیشتری به خرج دهند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات