۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۵۹۲

۱۶ مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی فعال است

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۱۸۰۰ طلبه سطح دو در استان و ۲۴۸ طلبه در مقطع تحصیلی سطح سه مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون طلاب استان در 16 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند که از این تعداد مراکز دروس مربوط به سطح سه در دو حوزه علمیه ارایه می شود.

وی با اشاره به این‌که مهر ماه امسال 523 نفر در سطح دو و 66 نفر در سطح سه پذیرش جدید داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون 1800 طلبه در مدارس استان در سطح دو تحصیل می کنند، ضمن این‌که 248 نفر نیز در مقطع تحصیلی سطح سه مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

حجت الاسلام مسعودنیا از فعالیت 172 استاد حوزوی در مدارس استان خبر داد و گفت: شش نفر از اساتید خواهر استان در انجمن علمی اساتید رشته ادبیات عرب و فقه و اصول حائز رتبه های برتر کشوری شده اند، ضمن این‌که سالانه 120 استاد خواهر نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین با موضوعات ادبیات عرب و فقه و اصول ویژه اساتید خبر داد و افزود: قرار است امسال نیز همچون سال‌های گذشته المپیاد علمی مرحله استانی برای طلاب سطح دو و سه برگزار شود که برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این‌که شیوه تحصیل در مقطع تحصیلی سطح سه (کارشناسی ارشد) در حوزه علمیه خواهران استان به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری طراحی شده است، گفت: طلاب علاقه‌مند در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش مهدویت و اخلاق و تربیت اسلامی تحصیل می کنند.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که شیوه تحصیل در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) نیز در مدارس علمیه استان به صورت حضوری تمام وقت، ‌حضوری پاره وقت و نیمه حضوری پیش بینی شده است، ادامه داد: اقدامات جدی و مهمی برای توسعه و گسترش مدارس علمیه در سراسر استان آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد برکات آن باشیم./935/ /۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات