۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۴۴۶۳۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه غبار مهجوریت را از چهره قرآن در جامعه بزداید

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و حوزویان باید غبار مهجوریت را از چهره قرآن در جامعه بزدایند، گفت: این رسالت مهم حوزه و طلاب است که از همه ظرفیت ها برای این که توجه به قرآن به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، استفاده کنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های مدرسه قرآنی بیت النور، تلاش های چندین ساله این مرکز به منظور تربیت طلاب حافظ قرآن کریم را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توجه به مسائل قرآنی باید یکی از ارکان اصلی برنامه های آموزشی مدارس علمیه قرار گیرد، بیان داشت: یک طلبه به هیچ عنوان نمی تواند با مباحث قرآنی بیگانه باشد چون تحصیل در حوزه با مفاهیم قرآنی به هم پیوسته است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در ابتدای آغاز به کار مدرسه قرآنی بیت النور این نگرانی وجود داشت که طلاب در کنار برنامه حفظ قرآن از فعالیت علمی در حوزه باز بمانند، افزود: اما امروز می بینیم که طلاب فعال در این مدرسه قرآنی از جمله طلبه های ممتاز و موفق در عرصه علمی و آموزشی حوزه هستند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که با وجود همه تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته هنوز قرآن کریم جایگاه واقعی خود در حوزه های علمیه را به دست نیاورده است، تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان یکی از مهم ترین منابع علوم حوزوی نیازمند توجه خاص و ویژه تری از حوزویان است.

وی همچنین با تأکید بر این که کلام الهی نباید در مراکز حوزوی مهجور باشد، افزود: با توجه به این که قرآن کریم یکی از مهم ترین منابع علوم حوزوی است نیازمند رونق و توجه بیشتری در مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با قرآن بهترین راه هدایت، رستگاری و تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: به طور حتم یک طلبه زمانی می تواند در رسیدن به اهداف طلبگی موفق شود که خدا و کلام خدا انس و الفت عمیقی پیدا کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در علوم حوزوی بهترین و مهم ترین منبع و دلیل تنها قرآن کریم است، تصریح کرد: فقها و مراجع دینی ما در همه ادوار برای استنباط یک حکم شرعی به سراغ کلام الهی رفته اند و همین نشان دهنده اهمیت جایگاه قرآن در حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که انتظار از حوزه های علمیه این است که توجه عمیق تری نسبت به مسائل قرآنی داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از نگاه سطحی به قرآن در حوزه به شدت پرهیز شود و یک رویکرد و نگاه عمیقی از سوی طلاب به کلام الهی را شاهد باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توجه به قرآن در مدارس علمیه باید به یک اصل مهم و غیر قابل تغییر تبدیل شود، افزود: امروز همان طور که مسائل علمی و آموزشی در حوزه اهمیت داده می شود باید به مباحث قرآنی نیز در همین سطح توجه شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب و حوزویان باید غبار مهجوریت را از چهره قرآن در جامعه بزدایند، خاطرنشان کرد: این رسالت مهم حوزه و طلاب است که از همه ظرفیت ها برای این که توجه به قرآن به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود استفاده کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه با انس عمیق با قرآن می تواند مسیر پیشرفت و تعالی را با سرعت بیشتری طی کند، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت بسیاری از بزرگان حوزه در گذشته انس خاص با مفاهیم قرآنی در طول دوران طلبگی بوده است.

حجت الاسلام طبرسی همچنین در ادامه سخنان خود با تأکید براین که قرآن در حوزه نباید در حاشیه قرار گیرد و مسائل دیگر جای این مفاهیم الهی را بگیرند، بیان داشت: قرآن باید محور همه مباحث علمی در حوزه قرار گیرد.

وی با بیان این که امروز سطح انتظار از حوزه برای توجه و پرداختن به قرآن و مباحث قرآنی بسیار بالاتر از دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور است، افزود: امروز می بینیم که توجه مراجع تقلید به مفاهیم قرآن و موضوع تفسیر قرآن بسیار جدی دنبال می شود./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات