۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۴۴۷۹۴
وزیر ارشاد دولت دهم در کرج:

امروز آمریکا اعتراف می‌کند "قدرت ایران در منطقه‌" روز به روز افزایش می‌یابد

وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه امروز آمریکا اعتراف می‌کند قدرت ایران در منطقه روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: ایران با ایجاد این باور که می‌توان مستقل بود، برای کشورهای دنیا الگو شده است.
سیدمحمد حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی در همایش 9 دی روز بصیرت که صبح امروز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران کرج برگزار شد، با اشاره به دلیل گرامیداشت برخی از ایام و روزها اظهار داشت: با توجه به آموزه‌های قرآن و عقل حوادث گذشته راه آینده را مشخص می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم با بیان اینکه 22 بهمن به سبب ایجاد آغاز یک فصل جدید در زندگی مردم گرامی داشته می‌شود، ادامه داد: اگر ملتی تاریخ خود را فراموش کند، آینده خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه استعمار با ورود به هر کشوری گسست تاریخی ایجاد کرده و نخستین اقدام آن تغییر زبان آن‌ها بوده است، عنوان کرد: اگر دارای فرهنگ غنی باشیم دیگر نیاز به بیگانگان نداریم.

حسینی با بیان اینکه خیلی از حوادث و اتفاقات اهمیت چندانی ندارد اما برخی اتفاقات در سرنوشت ملت تاثیرگذار است، تاکید کرد: اگر نسل انقلاب به‌دنبال مبارزه و جهاد نبودند، در جنگ تحمیلی صدام ظرف یک هفته کشور را اشغال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور 30 سال انتخابات با همدلی برگزار شد و بعد از رقابت‌های انتخاباتی همدلی ادامه داشت، بیان کرد: برای نخستین بار در سال 88 ما شاهد یک بدعت بودیم که برخی از کاندیداها اعلام کردند که نتایج انتخابات را قبول نداریم و رهبری باید از جمهوری و رای مردم حفاظت می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم‌ با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دانشجویان باید در این زمینه فعالیت کرده و طرحی برای بی‌نیازی کشور از واردات پیشنهاد دهند.

وی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت انقلاب مهم‌تر از دیگر موارد است، خاطرنشان کرد: با تشنج‌آفرینی توسط عده‌ای، کشور در آن زمان دچار تلاطم شد و در تهران نزدیک به 8 ماه آرامش وجود نداشت و حتی تداوم این شرایط سبب ایجاد نارضایتی در بین کسبه شد.

حسینی با بیان اینکه عده‌ای در این تشنج‌آفرینی به‌صورت حرفه‌ای و آموزش‌دیده اموال عمومی را تخریب و به آتش کشیدند، ادامه داد: در روزهای نخست بعد از انتخابات سال 88، افرادی با مظلوم‌نمایی سبب ایجاد اجتماعاتی شدند که صبر و بصیرت مقام معظم رهبری راه انحرافی آن‌ها را مشخص کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انتخابات 88 در نماز‌جمعه ماه مبارک رمضان عده‌ای به شکلی در نمازجمعه حضور یافتند که اینگونه نشان می‌داد تا به حال در نمازجمعه حضور نیافته‌اند، تصریح کرد: این افراد در روز قدس و راهپیمایی 13 آبان انحراف ایجاد کردند و اوج این حوادث مربوط به روز عاشورا بود.

حسینی با بیان اینکه بعد از حوادث تلخ روز عاشورا اذهان عمومی مردم روشن شد و مردم با بصیرت در 9‌دی حماسه آفریدند، گفت: حضور مردم در 9 دی آتش فتنه را خاموش کرد و دشمن به سمت مسائلی چون تحریم رفت، اما هر لحظه ممکن است مسائلی برای نفوذ و ایجاد آشوب در داخل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به جوانان فرصت‌های لازم داده نمی‌شود در حالی که حضور آن‌ها سبب رشد و تحول ایده‌های نو و شادابی در جامعه می‌شود، بیان کرد: اتفاقات سال 88 عبرتی شد که دشمن متوجه شود نمی‌تواند موضوعی را به کشور تحمیل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم با بیان اینکه امروز آمریکا اعتراف می‌کند قدرت ایران در منطقه روز به روز بیشتر می‌شود، اضافه کرد: ایران با ایجاد این باور که می‌توان مستقل بود، برای کشورهای دنیا الگو شده است و به همین سبب دشمن هر روز مواردی مانند ناتوی عربی و جدایی اقلیم کردستان را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دشمن نفوذ و ایجاد چنددستگی در داخل کشور است، عنوان کرد: اگر امروز در مورد 9 دی بحث می‌شود برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه آن روزهاست و با این روحیه می‌توان کشور را را از چالش و بحران‌ها عبور داد./۹۶۹//۱۰۲/خ

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات