۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۱۸۵
حجت الاسلام احتشام:

نخبگان جهان اسلام برای رهایی قدس چاره اندیشی کنند

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر ضرورت چاره اندیشی برای رهایی قدس شریف گفت: با توجه به ظرفیت نهادها، بویژه نهادهای مردم محور، می‌توان خواص جهان اسلام را با حداقل‌های مشترک فکری و عملی منسجم کرد.
حجت الاسلام احتشام

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس و حامی اصلی آن یعنی آمریکای جهانخوار را بدون وحدت ناممکن ارزیابی کرد.

امام جمعه موقت کاشان ایجاد وحدت و غیرت در جهان اسلام را بویژه با عرصه جدید فضای مجازی کار چندان سختی ندانست و اظهار داشت: امروز به راحتی می‌توان در راستای مفتضح کردن آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی صهیونیست‌ها اقدام و جنایات آمریکا در جنگ 20 ساله ویتنام، جنایت‌ها و خیانت‌های اعراب را بر ملا کرد.

وی با اشاره به دو انتفاضه قبل جوانان جهان اسلام و انرژی بیشتر این جوانان نسبت به پیران و نسل گذشته ابراز داشت: اگر آتش به اختیاران جهان اسلام منتظر تصمیم افراد خسته‌ از نبرد با صهیونیسم جنایتکار نمانند، بدون تردید بسیار زودتر از آنچه که ما فکر می‌کنیم نصرت الهی به مدد همه خواهد آمد.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: فراموش نکنیم که خوش بینانه‌ترین افراد برای پیروزی انقلاب کبیر اسلامی هیچگاه 22 بهمن 57 را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ در ماجرای نجات فلسطین از چنگال دژخیمان جهانی نیز مانند پیروزی انقلاب اسلامی باید فعالیت کنیم.

امام جمعه موقت کاشان افزود: با توجه به ظرفیت نهادها، بویژه نهادهای مردم محور، می‌توان خواص جهان اسلام را با حداقل‌های مشترک فکری و عملی منسجم کرد.

وی ارتباط‌های اینترنتی، مصاحبه‌های کانالی و گروهی، مطالبه از مسؤولان جهان اسلام و سازمان‌های بین المللی، نمادسازی از جنایت‌های صهیونیست‌ها و زنده کردن یاد شهدایی مانند شهید محمد الدوره، نوجوان فلسطینی که ناجوانمردانه در کنار پدرش مورد هدف صهیونیست‌های جنایتکار قرار گرفت را بهترین راهکار برای زنده نگهداشتن مسجد الاقصی توصیف کرد.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: در فضای رسانه‌ای، سایت‌ها، شبکه‌ها و گروه‌ها کسانی موفقتر هستند که خاکریزهای اول را مانند میدان نظامی جنگ شجاعانه فتح کنند؛ خبرگزاری رسا نیز می‌تواند با نقش محوری خود، رسانه جهان اسلام و مقاومت اسلامی منطقه باشد.

امام جمعه موقت کاشان در پایان گفت: سخنان مدافعان جبهه مقاومت از گروه‌های مبارز مثل شاخه نظامی عزالدین قسام، جهان اسلامی، حزب الله لبنان، می‌تواند برای جوانان الهام بخش باشد، باید باور کنیم به همان اندازه که شیطان با تمام توان مقابل ارزش‌های انسانی و اسلامی ایستاده، خدای متعال هم با دست برتر خود در کنار مبارزان و مجاهدان صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، و نظامی همواره یار و مدد ما خواهد بود./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات