۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۴۵۴۹۸
کارشناس خانواده مطرح کرد؛

آسیب های استفاده از تلفن همراه در تربیت کودکان

کارشناس امور خانواده با بیان این که تلفن همراه جدی ترین تهدید برای کودکان و نوجوانان است، گفت: تلفن همراه مهم ترین عامل گسست خانواده ها در کشورهای در حال توسعه و کشورهای اسلامی محسوب می شود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آسیب های خرید موبایل برای فرزندان گفت: والدین هر چه دیرتر برای فرزندان خود گوشی تلفن همراه تهیه کنند در امر تربیت فرزند خود موفق تر خواهند بود.

وی با بیان این که در دنیای امروز تلفن همراه یک تهدید و آسیب جدی برای خانواده ها است، تصریح کرد: در کشوری مانند عراق دومین عامل طلاق استفاده نادرست از گوشی های تلفن همراه است و در ایران نیز بسیاری از طلاق ها به دلیل استفاده نادرست از تلفن همراه صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تأکید بر این که تلفن همراه صمیمیت میان خانواده ها را کم کرده است، تصریح کرد: حضرت رسول(ص) نشستن مرد در کنار همسرش را از اعتکاف در مسجد بالاتر می دانند در حالی که متأسفانه امروز به واسطه استفاده بیش از حد از گوشی تلفن همراه این فرهنگ در حال فراموشی است و همین عامل موجب کمرنگ شدن محبت میان زن وشوهر و اعضای خانواده شده است.

وی با بیان این که والدین الگوهای تربیتی فرزندان هستند، گفت: والدین اگر می خواهند که فرزندان آنها به گوشی های تلفن همراه وابسته نشوند باید گوشی تلفن خود را در خانه کنار بگذارند.

وی با اشاره به راهبردهای مقابله با استفاده زودهنگام کودکان و نوجوانان از گوشی های تلفن همراه خاطر نشان کرد: همانطور که بیان شد پدر و مادر باید در این زمینه برای فرزند خود الگو باشند و اضافه بر این والدین باید با واسپاری مسؤولیت به فرزندان خود در خانه از بیکاری آنها جلوگیری کنند زیرا کودکان و نوجوانان اگر بیکار باشند بیشتر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری و استفاده از تلفن همراه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان این که حضرت رسول(ص) می فرمایند که فرزندان در هفت سال سوم زندگی وزیر هستند، گفت: منظور از وزیر در اینجا مشورت گرفتن نیست بلکه منظور این است که والدین به صورت مستقیم باید فرزندان خود را در امور خانه داری و کار مشارکت دهند و به این شکل نوجوانان به جای بازی با گوشی تلفن در امور خانه و فعالیت والدین مشارکت کرده و در نتیجه به سمت گوشی های تلفن گرایش کمتری دارند.

وی یادآور شد: حضور در اماکن مذهبی از دیگر روش های دور کردن کودکان و نوجوانان از گوشی های تلفن همراه است و والدین می توانند با حضور در اماکن مذهبی ضمن تربیت دینی فرزندان خود آنها را از آسیب های فضای مجازی دور کنند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات