۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۴۹۰۵۶
استاد حوزه مطرح کرد؛

تاثیر گناه مردم در طولانی شدن غیبت امام عصر

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت رسول(ص) مخالفت با ولایت را عامل جهنمی شدن می دانند، گفت: نتجه مخالفت با امر ولایت در هر عصر و زمانی انحراف و ورود به جهنم است.
میر معینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرمعینی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در آیات قرآن کریم بیان شده است که خداوند تمامی گناهان آدمی به جز گناه شرک را می بخشد، گفت: مهم ترین پرسشی که در ذیل این آیه مطرح می شود این است که آیا خداوند گناهان انسان از جمله شرک را با توبه یا بدون توبه مورد بخشش قرار می دهد.

وی افزود: در اینجا منظور از این آیه این است که خداوند تمامی گناهان را بدون توبه می بخشد زیرا اگر قرار به بخشش گناهان با توبه بود خداوند باید شرک را هم مورد بخشش قرار می داد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که بخشش گناهان بدون توبه شامل حال همه افراد نمی شود بلکه تنها کسانی مشمول این توفیق الهی می شوند که خداوند اراده کرده باشد و آنها را مورد بخشش قرار دهد.

حجت الاسلام میر معینی با بیان این که یک گروه از افرادی که خداوند بر آنها غضب کرده و هرگز آنها را مرود بخشش قرار نمی دهد گروهی هستند که به پیامبر اسلام تهمت زده و ایشان را متهم کردند که برای خود جانشین انتخاب نکرده است و به این بهانه از ولایت امام علی(ع) عدول کردند، گفت: حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی دسته دیگری از افرادی را که خداوند به ایشان غضب کرده را معرفی کرده و می فرمایند« هر کس حضرت فاطمه(س) بر او غضب کند خداوند نیز بر او غضب می کند».

وی افزود: در صحیح بخاری و مسلم حدود 25 حدیث به نقل از رسول خدا(ص) بیان شده که ایشان می فرمایند بیشتر صحابی من در جهنم هستند و علت این موضوع این است که عمل و کلام صحابه در برابر رسول خدا(ص) یکسان نبود و در وقایع مختلف از جمله واقعه غدیر از حضرت رسول(ص) اطاعت نکردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی که خود را مرید امام زمان(عج) می داند باید عمل و سخنش یکی باشد و مانند بعضی از صحابه نسبت به دین برخورد گزینشی نداشته باشد.

حجت الاسلام میرمعینی با بیان این که میان ولایتمداری، فرهنگ انتظار و گناه میانه ای وجود ندارد، یادآور شد: کسی که گناه می کند نمی تواند خود را منتظر بداند زیرا گناه با فلسفه انتظار در تضاد بوده و انجام هر گناه از سوی منتظر به معنای طولانی شدن امر غیبت است./968/پ۲۰۲/ج

 

 

ارسال نظرات