۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۴۹۲۸۲
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

لزوم درس گرفتن از زندگی ائمه برای خدمت به مردم

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم درس گرفتن از زندگی پیامبران و ائمه(ع) برای خدمت به جامعه تأکید کرد و گفت: باید از زندگی پیامبران و ائمه درس گرفته و رفتارهای آنها را در زندگی پیاده کنیم.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت عمل به توصیه بزرگان و علما عنوان کرد: انتظار این است که افرادی که توصیه و سفارش بزرگان و علما را می شنوند به آن نیز عمل کنند.

وی افزود: قرآن نیز بر ثبت تمام اعمال و حرکات انسان تأکید کرده است و باید از خداوند بخواهیم که به ما توفیق عمل به شنیده ها و دانسته هایمان را بدهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسؤولیت داشتن در مسأله گزینش مسؤولیت بسیار سنگینی است و باید مراقب بود که خدای ناکرده کوتاهی در وظایف صورت نگیرد.

وی عمل به حق را از مهم‌ترین موضوعات در مسأله گزینش دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنید تا حق همه افراد به آنها داده شود و رابطه و رفاقت در کار نبوده و هرچه حق است اجرا شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: همانگونه که خداوند در قرآن تأکید کرده است، انسان حریص است و اگر بدی به او برسد فریاد می زند و اگر خیری به او برسد همه خوبی ها را برای خود می خواهد، حالا که خداوند به شما منصبی را داده است باید از این منصب برای ادای حق استفاده کنید.

وی ادامه داد: ما باید گوش فراگیری داشته باشیم که مطالب را در ذهن خود ثبت کرده و سپس اجرا کنیم و از امیرمؤمنان(ع) که هرچه پیامبر(ص) می گفتند ضبط می کردند، درس گرفته و فرمایش بزرگان را در سینه ضبط و سپس اجرا کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: حضرت عیسی(ع) وجودشان برای مردم مبارک بود و هرجا قدم می گذاشتند آنجا را آباد کرده و به مردم خدمت می کردند و ما نیز باید از زندگی پیامبران و ائمه درس گرفته و رفتارهای آنها را در زندگی پیاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره تلاش کنید که نماز اول وقت را به جا آورید چراکه فیض فراوانی را به همراه دارد و در هنگام مرگ نیز ملک قبض روح با محبت و رفق و مدارا با انسانی که نماز اول وقت به جا می آورد برخورد می کند./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات