۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۵۵۲۳۱۱
آیت الله نعیم آبادی:

حوزویان فرهنگ قانون‌ مداری، کار و قناعت را ترویج دهند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به این که وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور به گونه ای است که اگر امام زمان(عج) هم ظهور کند، نمی تواند آن را اداره کند، بر لزوم ترویج فرهنگ قانون مداری، کار و قناعت از سوی حوزویان تأکید کرد.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس که اصالتا اهل دامغان است، در این نشست با بیان این که در حوادث اخیر رهبر معظم انقلاب نکات قابل توجهی فرمودند، اظهار داشت: ایشان فرمودند: «مگس ها همیشه روی زخم ها می نیشنند»؛ بنابراین تا زخم هست مگس وجود دارد و به همین جهت نباید فتنه را تمام شده بدانیم و شناخت زخم ها وظیفه ما است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت می فرمودند: «دولت عثمانی فقط به دلیل توسعه رشوه در حکومت خود از بین رفت»؛ مقالات، سخنرانی ها و قلم فرسایی های زیادی در این عرصه نیاز است، تا بتوانیم زخم هایی که داریم را پیدا کنیم و در پی درمان آنها برآییم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به یکی از دیدارهای خود با سفیر کشور چین عنوان کرد: من به آنها گفتم شما مرد قانون و کار هستید و به آن چه دارید قانعید و ملتی که چنین حالتی دارد قطعا پیروز است؛ من بر این باورم اگر امام زمان(عج) هم ظهور کنند نمی تواند ایران را اداره کند مگر این که در این کشور تحول فرهنگی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ملتی که به داشته های خود راضی نباشد، قابل اداره نیست؛ امروز در کشور ما نعمات زیادی وجود دارد، قناعت هم به دست آوردنی نیست بلکه راضی بودن به آن چیزی است که در دست داریم؛ فرهنگ کار را در کشور ما چه کسی باید اصلاح کند؟ چرا جوان ها و مردم ما، کار را فقط به نشستن پشت میز می دانند.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: در کشور ما سه میلیون نفر افغانی نیروی کار وجود دارد که اگر سه میلیون نفر دیگر هم اضافه شوند بازهم کار خواهند داشت؛ کار امروز در کشور ما مفهوم غلطی پیدا کرده که روحانی باید این فرهنگ را اصلاح کند، قانون مداری را همین طلبه ها باید جا بیاندازند و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف را هم ما باید درست کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خمس کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور است، یادآور شد: اگر همه مردم خمس مال خود را می دادند در سال 300 هزار میلیارد تومان در این راه پرداخت می شد که می توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند؛ ترویج فرهنگ خمس و رفع شبهات در این حوزه نیز بر عهده طلاب است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات