۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۵۳۲۹۲
استاد حوزه علمیه:

دفاع از مقام ولایت دلیل برتری بهترین زنان عالم بر دیگران است

حجت الاسلام جوانمرد با اشاره به روایاتی در مورد برترین زنان عالم آسیه، خدیجه، مریم و حضرت زهرا(س) دلیل این برتری را دفاع ایشان از مقام ولایت دانست.
حجت‌الاسلام جوانمرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از ظهر امروز از سوی بیت حضرت آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی برگزار شد.

حجت الاسلام اسدالله جوانمرد در این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر در مورد برترین زنان عالم اظهار داشت: ایشان می فرمایند این سه زن آسیه(س)، مریم(س)، همسرم خدیجه(س) و چهارمین زن که بر سه نفر قبل افضل است دخترم فاطمه است و دلیل برتری این زنان این است که از ولی زمان خود دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت آسیه(س) زنی بود که حضرت موسی(ع) را در دامان خود پرورش داد و در آینده نیز به او ایمان آورد و چون از ایمان خود برنگشت با وضعیت بدی به شهادت رساند و در روایت داریم در روز قیامت آسیه از همسران پیامبر گرامی اسلام(ص) خواهد بود؛ حضرت مریم نیز از زنان پاکیزه و برتری است که در قرآن کریم بسیار از او تعریف و تمجید شده ست.

وی با بیان این که حضرت مریم(س) در تربیت حضرت عیسی(ع) بسیار خون دل خورد، یادآور شد: او نیز از بالاترین زنان بهشت است که در دنیا مورد تهمت مردم قرار گرفت و فرزندش حضرت مسیح به دفاع از مادرش در قنداقه شروع به سخن کرد که قضیه آن در قرآن بیان شده است.

حجت الاسلام جوانمرد در ادامه با اشاره به این که عظمت حضرت خدیجه(س) نیز بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: زمانی که خدیجه به عقد پیامبر درآمد عرضه داشت که همه مال من برای شما، خانه ام برای شما و من هم کنیز شما هستم و در سخت ترین فشارهای روحی از پیامبر دست نکشید.

وی ادامه داد: پیامبر نیز بعد از وفات همسرش می فرمود «کجا مثل خدیجه پیدا می شود، زمانی که همه مرا تکذیب می کردند او مرا تصدیق کرد و همه اموالش را در اختیار من قرار داد» و به همین جهت پیامبر گرامی اسلام(ص) سالی که خدیجه از دنیا را رفت را عام الحزن یعنی سال ناراحتی و حزن نام گذاری کرد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و مقام حضرت فاطمه(س) یادآور شد: زمانی که ریسمان به گردن حضرت علی(ع) انداختند و او را به سمت مسجد می بردند، فاطمه زهرا(س) وقتی دید همسرش امیرمؤمنان یار و یاوری ندارد، خود را سپر بلای او قرار داد.

یادآور می شود، مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله شبیری زنجانی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) که از روز گذشته آغاز شده تا روز جمعه صبح ادامه خواهد داشت./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات