۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خبرداد؛

تحصیل ۶۳ هزار طلبه خواهر سراسر کشور

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تحصیل ۶۳ هزار طلبه خواهر در نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور از توجه جدی بزرگان حوزه و رهبر معظم انقلاب به این نهاد تقدیر کرد.
 ۵۵۴۰۷۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران امروز در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به این که انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است، اظهار داشت: انقلاب با هدف انبیاء عظام مشترک است و شعارهای آن نیز قرآنی است و با آیات کلام الله مجید هماهنگ است که از جمله آن استقلال، دفاع از مظلومان، مبارزه یا ستمگران و تحقق عدالت است.

وی عنوان کرد: در حقیقت جمهوری اسلامی تمکنی است که خداوند به برکت رهبری امام راحل و رهبری رهبر معظم انقلاب، روحانی پیشتاز، خون شهدا و امت در صحنه به حوزه های علمیه داده است و به همین جهت حوزه های علمیه به این عرض و طول از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تا زمان تأسیس جامعه الزهرا(س) کمتر از 10 مدرسه علمیه در کل کشور بود ولی امروز 500 مدرسه علمیه داریم که مرهون سیاست درست شورای عالی حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که امروز بیش از 75 درصد خواهران طلبه قبل از فارغ التحصیلی ازدواج می کنند، ابراز داشت: تأکید اصلی ما بر نهاد خانواده است و این که هر مدرسه علمیه می تواند یک کانون اثر گذار در منطقه باشد و به همین جهت قائل بودیم که مدارس ما یک قطب علمی و پژوهشی هستند.

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: آمار طلبه های بالفعل ما نزدیک به 63 هزار نفر و طلبه های کل کشور ما 90 هزار نفر و نزدیک به 170 هزار کانون قرآنی در کنار مدارس تشکیل شده که سهم بسزایی در تعلیم و تربیت دارد و به همین جهت بیش از55 هزار نشست قرآنی در ماه رمضان گذشته برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای مهم حوزه های علمیه خواهران تثبیت جایگاه علمی و حقوقی حوزه خواهران بود در حالی که برخی حوزه های علمیه خواهران را در ابتدا یک شوخی می دانستند و به همین جهت امروز همه مراجع عظام تقلید و از جمله رهبر معظم انقلاب قائل به اهمیت این جایگاه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که ورود بزرگان به مسأله حوزه خواهران نشانگر جایگاه مقبول این نهاد مبارک است، ابراز داشت: این مسأله به دست نیامد جز به تلاش خواهران بزرگی که در مقام طلبه و استاد با ما همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: دومین دستاورد مهم حوزه های علمیه خواهران این بود که در 9 جشنواره متوالی در اکثر استان ها تعداد شرکت کننده و حائزان رتبه ما بیشتر از برادران بود؛ البته باید گفت آن چه که هست مربوط به حوزه برادران است و استادی که در حوزه خواهران تقویت شده مرهون فضلای حوزه برادران است و همین طور در پژوهش و آموزش و تبلیغ اساتیدی که از حوزه برادران در این عرصه وارد شده اند.

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: همینطور جامعه الزهرا نیز یکی از بزرگترین حامیان حوزه های علمیه خواهران بود و به همین جهت با جدیت می گوییم که بین حوزه خواهران و حوزه برادران و جامعه الزهرا هیچ تقابلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر این که طلبه های تربیت شده درحوزه خواهران در المپیادهای علمی مختلف حائز رتبه های برتر شده اند، ابراز کرد: این مسأله پیام دارد که طلبه های خواهر هم می توانند به صورت جدی در تولید علم و کیان اسلام و انقلاب مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار کرد: بیش از 10 هزار نفر از طلاب خواهر غیر از شبکه کوثر نت در عرصه فضای مجازی در حال فعالیت هستند؛ این 21 سال مدیریت آیت الله شرعی نمونه کامل مدیریت جهادی بود و تنها به کار فکر می کرد و حقیقتا زحمت کشید.

وی بیان داشت: امیدوارم دوستان ما این روحیه را حفظ کنند چراکه افتخار و شرف ما خدمت به سرابازان امام زمان(عج) است و اطمینان داریم این مسیر با حضور برادر عزیزمان حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، بهتر و با قدرت تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات