زمینهسازی سقیفه برای محو استعدادهای علمی بشر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میر باقری در آیین عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس بانوی کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان این که پس از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) و جریان اکمال دین در روز عید غدیر خم که از سوی خداوند متعال اعلام شد، امت اسلام قرار بود غرق نعمت و در حقیقت بهشت دنیا زندگی کنند، اظهار داشت: جریان سقیفه با نفوذ خود توانست بین امت اسلام و حقیقت زندگی برین بهشتی فاصله ایجاد کند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تاکید بر این که امیرمؤمنان(ع) و دولت عدالت محور او متن و حقیقت بهشت است، عنوان داشت: دنیا در عصر ظهور قطعه ای از بهشت خواهد شد؛ بر این اساس پس از جریان غدیر قرار بود ذیل بیرق دولت امیرمؤمنان(ع) دنیا قطعه ای از بهشت شود؛ این در حالی است که این افق اسلامی با فتنه سقیفه به تعویق افتاد.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه آیه 28 سوره ابراهیم به توصیف ابعاد جریان فتنه سقیفه پرداخت و اظهار داشت: باید توجه داشت که جریان سقیفه نعمت الهی را به کفر تبدیل کردند؛ چنانکه این آیه مبارک فرموده است «بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا» بر این اساس ادامه جریان سقیفه بر اساس نصض این آیه شریه چنین است که امت را به ذیل بیرق حکومت ائمه کفر به دنیایی بردند که حاصلخیز نیست و تصریح برای این آیه چنین است که «وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ».
وی ادامه داد: حقیقت تلخ این است که سقیفه امت را به سوی محیطی برد که استعداد های انسان از بین می رود همچنان که امروزه همه استعداد های خود را از دست داده و بشریت را به جایی رسانده اند که از خود جز شهوت و شکم درک نمی کند؛ در چنین وضعیتی اگر بیشر از این ظاهر برای انسان ها از حقیقت شود استهزاء خواهند کرد و این همان دستاورد سقیفه است.
آیت الله میرباقری با بیان اینکه محیط حکومت ائمه نار همان حقیقتی است که استعدادهای انسان را به نابودی خواهد کشاند، گفت: احاطه کفر به معنای احاطه نار است همچنان که احاطه نعمت به معنای احاطه بهشت است؛ بنابراین قطعی از بهشت که ذیل بیرق دولت امیرالمومنین(ع) ایجاد می شد از سوی جریان سقیفه به جهنم محض تبدیل شد.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری به یکی دیگر از آیات قرآن کریم که جریان سقیفه را حکایت می کند اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال درآیه یکم از سوری لیل چنین فرموده است که« وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى؛ سوگند به شب چون پرده افكند » در تفسیر این آیه چننی نقل شده است که« محمد بن مسلم می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم معنای این آیه چیست امام فرمودند منظور از لیل ( شب ) در این آیه همان دوران ظلمی است که حق حضرت علی علیه السلام در آن غصب شد و حضرت هم صبر کرد تا حکومت غاصبانه ی آن ها تمام شود.»/837/پ۲۰۲/ی