۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۵۷۰۵۴
استاد خارج فقه حوزه علمیه بابل:

ولایتمداری شاخصه ویژه آیت الله فاضل بود

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد با بیان این مطلب که ولایتمداری شاخصه ویژه آیت الله فاضل بود، گفت: آیت الله فاضل ارادت خود به رهبر معظم انقلاب را نه تنها در گفتار بلکه در قالب عمل بیان و دیگران را در این مسیر تشویق می کرد.
حجت الاسلام نیکزاد در مراسم نکوداشت آیت الله فاضل حجت الاسلام نیکزاد در مراسم نکوداشت آیت الله فاضل http://www.rasanews.ir/subservice/۹۶ http://www.rasanews.ir/subservice/۹۶ http://www.rasanews.ir/subservice/۹۶ http://www.rasanews.ir/subservice/۹۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین عباس نیکزاد، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه امروز در مراسم نکوداشت آیت الله فاضل استرآبادی در دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به تبعیت کامل آن مرحوم از ولایت فقیه، گفت: مرحوم آیت الله فاضل تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری را یک تکلیف شرعی می دانست و با تمام وجود به ولایت عشق می ورزید.

وی با اشاره به تحصیل آن عالم ربانی در حوزه علمیه نجف اشرف، تاکید کرد: آیت الله فاضل شاگرد برجسته مرجع تقلید حضرت آیت الله خویی بود و هم قبل و هم بعد از انقلاب در مسیر مبارزه در مسیر انقلاب و تقویت ولایت فقیه اهتمام ویژه ای داشت.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل با تمجید از این عالم وارسته، اظهار داشت: آیت الله فاضل یکی از مساجد مهم شهر بابل را قبل از انقلاب مرکز مبارزه های انقلابی جوانان علیه نظام طاغوت قرارداد و مواضع انقلابی ایشان زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: در ایام دفاع مقدس آیت الله فاضل(ره) همواره طلاب مدرسه فیضیه مازندران را تشویق به حضور در سنگر جبهه ها می کرد و تعداد بالای شهدای این مدرسه و شهادت فرزند طلبه ایشان موید این مطلب است.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد به تلاش آیت الله فاضل برای اثبات مرجعیت مقام معظم رهبری و تایید قدرت اجتهاد ایشان، گفت: مرحوم آیت الله فاضل(ره) ارادت ویژه و خاصی به مقام معظم رهبری داشت و مانند یک طلبه در برابر ایشان ابراز ارادت می‌کرد و حتی در قبض‌های رسید دریافت خمس درود و سلام و جمله "روحی فداه" بر امام‌خامنه‌ای نگاشته شده بود.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل ارادت خود به مقام معظم رهبری را نه تنها در گفتار بلکه در قالب عمل بیان می کرد و دیگران را در این مسیر تشویق هدایت می فرمود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه آیت الله فاضل استرآبادی را شخصیتی کم نظیر و ناشناخته در حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: متاسفانه ابعاد سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله فاضل کمتر شناخته شده است و باید در این زمینه تلاش مجدانه ای صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که تاکید مرحوم آیت الله فاضل توامان بودن مرجعیت و رهبری بود، اظهار داشت: در دیدگاه فقهی آیت الله فاضل اقتدار ولی فقیه و رهبری جامعه توامان بودن مرجعیت با رهبری سیاسی در قالب ولایت مطلقه فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد تشویق افراد برای تقلید از امام خامنه ای را از سوی مرحوم آیت الله فاضل مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتقاد مرحوم آیت الله فاضل بر دادن خمس و وجوهات شرعی در نظام اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود زیرا ایشان این وجوهات را حق اماره و حق الولایه ایشان برای اداره امور می دانست.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به برخی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله فاضل پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل سرعت بالایی در درک و انتقال پیچیده ترین مسائل فقهی داشت و حاضر جوابی ایشان مثال زدنی بود.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل به رغم کهولت سن دارای حافظه بسیار قوی بود و بسیاری از خاطره های ددوران کودکی را با دقیق ترین جزئیات بیان می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تسلط بسیار بالای ایشان بر ادبیات عرب را مورد تمجید قرار داد و تصریح کرد: مرحوم آیت الله فاضل از نوادر حوزه علمیه در تسلط بر ادبیات عرب بود و هنرمندانه مطالب و مفاهیم فقهی و اخلاقی را بیان می کرد که تا عمق جان افراد اثر می گذاشت./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات