۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۸۵۴۰
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل مجمعی در حوزه برای بررسی نیازهای روز دنیا

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که در اسلام به مهمترین مسائل جامعه و نظام بین الملل اشاره شده است از ضرورت تشکیل مجمعی در حوزه برای بررسی نیازهای روز دنیا یاد کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران مجتمع آموزش عالی بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که اهل بیت(ع) بهترین معلم بشریت هستند، اظهار داشت: در میان اهل بیت(ع) حضرت زهرا(س) از عظمت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: این که در راه هدایت و ارشاد جامعه گام برمی دارید ارزش بسیار پسندیده است، همچنانکه حضرت زینب کبری(س) نیز جلسات تفسیر قرآن برگزار می کردند که مورد تأیید امیرمؤمنان نیز قرار می گرفت به همین جهت این برنامه درس و الگویی برای همه ما است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) لیله القدر است به این معنا که قدر و منزلت ایشان را همچون شب قدر، هیچ کس درک نمی کند؛ اگر حضرت زهرا(س) نبود نبوت و امامت بدون شک از بین می رفت در روایتی از امام صادق(ع) داریم هیچ پیامبری به نبوت برگزیده نشد مگر این که به مقام حضرت فاطمه زهرا(س) معرفت پیدا کرد.

وی با اشاره به این که ملاک ولایت مداری شناسایی حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: ما این چنین گنجی در بین خود داریم که اگر دستوارت ایشان در جامعه به ویژه از سوی بانوان رعایت شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: دنیای امروز اگر معارف اهل بیت(ع) را درک کند از این انوار الهی تبعیت می کنند، چراکه کلمات و سخنان آنها همگی حق مطلق است البته عمده مشکل ما کیفیت و شناخت شیوه عمل کردن است؛ در اسلام چیزی فروگذار نشده و هرچه جامعه و نظام بین الملل به آن نیاز است بیان شده ولی ممکن است علم ما و بیان ما محدود باشد.

وی تصریح کرد: بنده به آقای اعرافی هم این مطلب را گفتم که باید مجمعی در جامعه المصطفی تشکیل شود و مطالبی که مورد نیاز جامعه بین الملل است برای دفاتر مراجع بفرستید که هم برای بزرگان حوزه و هم برای مسؤولان و مدیران حوزه خوب است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید با هرکسی متناسب با شخصیت خودش در هدایت به اسلام برخورد کرد، خاطرنشان کرد: انسان باید با آشنایی و علم در هر مسأله ای وارد شود و امیدواریم از برکت وجود شما و امثال شما جلساتی برگزار شود و نظراتی که مطرح می شود به دفاتر آقایان بفرستید، تا آنها نیز راهکار صحیح را برای شما ارسال کنند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات