۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۸۷۷

گزارشی از سفر مدیر حوزه های علمیه به بنگلادش

آیت الله اعرافی در ایام تعطیلات نوروز فرصت را غنیمت شمرد و در سفری کاری به بنگلادش، روزهای پرکاری را در این سفر علمی و فرهنگی تجربه کرد.
سفر آیت الله اعرافی به بنگلادش

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه و رییس جامعه المصطفی العالمیه در ایام تعطیلات نوروز فرصت را غنیمت شمرد و در سفری کاری به بنگلادش، روزهای پرکاری را در این سفر علمی و فرهنگی تجربه کرد.
 

آیت الله اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما وفارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیة وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین عباس واعظی دهنوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش گفت: آیت الله اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیة وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.

آیت الله اعرافی در این سفر به بررسی وضعیت نمایندگی جامعة‌المصطفی العالمیة در این کشور خواهد پرداخت.

رئیس جامعه المصطفی همچنین نشست صمیمی با طلاب، اساتید و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی دربنگلادش برگزار کرد.

بازدید آیت الله اعرافی از نمایندگی المصطفی در بنگلادش

آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، در سفر به بنگلادش، در جمع طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی المصطفی در داکا حضور یافت.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، در این برنامه که با حضور آقای دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران  و آقای حسینی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن وایت هال داکا برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین مشایخی، نماینده المصطفی در بنگلادش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این نمایندگی پرداخت.

شایان ذکر است در بخش پایانی این جلسه، آیت الله اعرافی، رئیس المصطفی دقایقی به سخنرانی در جمع حاضران در جلسه پرداخت.

گفتنی است ارائه گزارش مدیران و مسئولان مدارس برادران و خواهران و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، از دیگر برنامه های این جلسه بود.

سخنرانی آیت الله اعرافی در حسینیه دالان بنگلادش

گروه خبر: رئیس جامعه المصطفی در ادامه سفر به بنگلادش، در حسینیه دالان این کشور سخنرانی نمود.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله اعرافی، رئیس المصطفی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، شب گذشته در حسینیه دالان در جمع شیعیان مشتاق حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بازدید رئیس المصطفی از نمایشگاه دستاوردهای طلاب بنگلادش

گروه گزارش: رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سفر به بنگلادش، از نمایشگاه دستاوردهای طلاب نمایندگی المصطفی بازدید کرد.

به گزارش مرکز خبر واطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله اعرافی صبح روز هفتم فروردین، درمحل دفتر نمایندگی المصطفی در داکا حضور یافت و از نمایشگاه دست اوردهای طلاب المصطفی بازدید نمود.

 دیدار رئیس المصطفی با مشاور نخست وزیر بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی به اتفاق سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، با حضور در دفتر نخست وزیری بنگلادش، با آقای دکتر گوهر رضوی، مشاور بین الملل نخست وزیر بنگلادش دیدار کردند.

در این دیدار پس از معرفی جامعه المصطفی و ظرفیت های آن توسط آیت الله اعرافی، دو طرف درباره اخذ مجوز نمایندگی و تاسیس دانشگاه و نیز تایید مدارک دانش اموختگان المصطفی در ایران، گفت وگو نمودند.

شایان ذکر است در این دیدار رئیس جامعه المصطفی از دکتر گوهر رضوی جهت سفر به ایران و اشنایی بیشتر با برنامه های المصطفی دعوت نمود که مورد استقبال مشاور بین الملل نخست وزیر بنگلادش  قرار گرفت.

بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه دینی اهل سنت بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه از مدرسه دینی اهل سنت قومیه العربیه لال باغ بنگلادش بازدید نمودند.

آیت الله اعرافی در این بازدید، پس از دیدار با مسئولان این مدرسه در فضایی دوستانه،

سخنرانی در جمع قرآن آموزان، شرکت در نماز جماعت مدرسه و سخنرانی در جمع نمازگزاران، از دیگر برنامه های مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این بازدید بود.

 بررسی راه های همکاری میان المصطفی و مدرسه عالیه داکا

رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه، در ادامه سفر خود به بنگلادش، بعد از ظهر روز هفتم فروردین، از مدرسه عالیه داکا بازدید نمودند.

آیت الله اعرافی در این بازدید که با حضور آقای دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش برگزار گردید، در جلسه ای با حضور مسئولان این مدرسه، به تبادل نظر درباره مسائل مختلفی همچون راه های افزایش همکاری مشترک میان جامعه المصطفی و مدرسه عالیه داکا پرداخت.

در ادامه، رئیس المصطفی از کتابخانه مدرسه عالیه داکا و نسخه قدیمی و مصور کتاب شاهنامه فردوسی که در این کتابخانه نگهداری می شود، بازدید به عمل آورد.

ذات و هویت هر روحانی تلاش برای تعالی معنوی و اخلاقی است

آیت الله اعرافی در جمع دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی در داکا گفت: اگر کسی در علوم اسلامی به درجات بسیار بالایی هم برسد اما از روح معنوی و اخلاقی و از هویت ایمانی و تهذیب نفس خالی باشد، نمی تواند روحانی محسوب شود.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در جمع دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی در پایتخت این کشور داکا سخنرانی کرد.

در این برنامه که با حضور دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و آقای حسینی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن وایت هال داکا برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین مشایخی، نماینده المصطفی در بنگلادش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این نمایندگی پرداخت.

ارائه گزارش مدیران و مسئولان مدارس برادران و خواهران و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، از دیگر برنامه های این جلسه بود.

مدیر حوزه های علمیه در سخنان خود ضمن تاکید بر خود سازی و تهذیب نفس گفت: اصل ذات و هویت هر روحانی، طلبه و کسانی که پرچم گسترش معارف الهی را بر دوش کشیده اند، این است که همیشه در برابر هوای نفس مراقب هستند و برای تعالی و تکامل معنوی و اخلاقی تلاش می نمایند. بنابراین، اگر کسی در علوم اسلامی به درجات بسیار بالایی هم برسد اما از روح معنوی و اخلاقی و از هویت ایمانی و تهذیب نفس خالی باشد نمی تواند روحانی محسوب شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به فعالیت گسترده و فراگیر جامعه المصطفی العالمیه گفت: سیاست ما این است که به تمام مذاهب اسلامی خدمت می دهیم و برای همه امت اسلام ارزش قایل باشیم. سیاست ما این است که کسی نباید به مقداسات مسلمانان توهین کند. سیاست ما این است که تکفیر و ترور و خشونت نباید در عالم اسلام باشد.

مردم در انتخاب مذهب آزاد باشند

وی افزود: همه مذاهب باید اندیشه الهی را ارائه کنند و مردم در انتخاب آن آزاد باشند. تحمیل مذهبی و الزام و اجبار برای تغییر مذهب نباید باشد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ وقت دنبال خشونت، تکفیر ، ترور و تفرقه مذهبی نبوده و نخواهد بود.

گفتنی است؛ آیت الله اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه روز دوشنبه 6 فروردین وارد داکا پایتخت بنگلادش شد. رئیس جامعه المصطفی علاوه بر نشست با فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، از حسینه دالان، مرکز شیعیان داکا بازدید و در جمع شیعیان این کشور سخنرانی کرد.


حضور رئیس المصطفی در ضیافت شام رایزنی فرهنگی ایران در داکا
رئیس جامعه المصطفی العالمیه، در ادامه سفر خود به بنگلادش، در مراسم ضیافت شام برگزار شده در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شرکت نمود.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله اعرافی در این مراسم که سه شنبه شب برگزار گردید، با تعدادی از اساتید دانشگاه های بنگلادش دیدار و گفت وگو نمود.

 دیدار رئیس المصطفی با وزیر امور دینی بنگلادش
رئیس جامعه المصطفی با آقای دکتر مطیع الرحمان، وزیر امور دینی بنگلادش دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله اعرافی در این دیدار که با حضور آقای دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه برگزار گردید، تعریف جامعی از دستاوردهای علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه ایران ارائه نمود و در ادامه به معرفی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت.

وزیر امور دینی بنگلادش نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به آیت الله اعرافی، آمادگی کامل خود را برای همراهی و کمک به راه اندازی دانشگاه دینی المصطفی در بنگلادش اعلام نمود.

شایان ذکر است در پایان این دیدار، نشان جامعه المصطفی به وزیر امور دینی بنگلادش اهدا گردید.


سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه قومیه نوریه حافظی بنگلادش
آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، در سفر به بنگلادش، از مدرسه قومیه نوریه حافظی بازدید نمود.

آیت الله اعرافی در این بازدید که به اتفاق هیات همراه در ظهر روز هشتم فروردین ماه انجام شد، در جمع دانش آموزان مشتاق این مدرسه سخنرانی نمود.

شایان ذکر است در جلسه ای با حضور مسئولان مدرسه قومیه نوریه حافظی، راه های همکاری و تبادل استاد و طلبه میان این مدرسه و جامعه المصطفی مورد بررسی قرار گرفت و توافقات لازم حاصل شد.

 

دیدار آیت الله اعرافی با دبیر بنیاد اسلامی بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی در ادامه سفر خود به بنگلادش، در بنیاد اسلامی بنگلادش و ساختمان بیت المکرم حضور یافت.

آیت الله اعرافی در این بازدید که با همراهی آقای دکتر واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکا و هیئت همراه برگزار گردید، در جمع علما و ادمه جماعات بنگلادش به سخنرانی پرداخت.

شایان ذکر است رئیس جامعه المصطفی در پایان این بازدید، با آقای شمیم افضل، دبیر بنیاد اسلامی بنگلادش دیدار و گفت و گو کرد.


بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه دینی اهل سنت بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه از مدرسه دینی اهل سنت قومیه العربیه لال باغ بنگلادش بازدید نمودند.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله اعرافی در این بازدید، پس از دیدار با مسئولان این مدرسه در فضایی دوستانه،

سخنرانی در جمع قرآن آموزان، شرکت در نماز جماعت مدرسه و سخنرانی در جمع نمازگزاران، از دیگر برنامه های مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این بازدید بود. /۹۲۴/د۱۰۱/ج

ارسال نظرات