۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۴۶۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

حمایت از کالای ایرانی، راه برون رفت از بحران های اقتصادی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حمایت از تولید داخلی بهترین راهکار تقویت اقتصاد بومی است، گفت: با خريد كالاي ايراني اعتماد به نفس و خودباوري را در جوانان افزايش دهيم و از نيروهاي جوان و ديندار در برنامه ها استفاده شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش  خبرنگار خبرگزاري رسا در گلوگاه، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در آیین معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به این که وقف در ذگشته از یک جایگاه مقدس و معنوی خاصی در میان مردم برخوردار بود، گفت: متأسفانه در طول تاریخ با توجه به شرایط و وضعیت آن دوران شاهد فرازونشیبی در این خصوص بودیم.

وی با بیان این که رشد و گسترش سنت حسنه وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: اگر مردم با اثرات مطلوب وقف در جامعه آشنا شوند به طور حتم گرایش مردم به سمت این سنت حسنه دینی هر روز بیشتر می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم ما هنوز وقف را تنها در یک بعد می بینند که امروز این گونه نیست، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز از ظرفیت وقف در بخش های مختلف علمی، آموزشی، درمانی، اشتغال و رفاهی استفاده می کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که جامعه امروز نیازمند وقف با نیازهای روز است، تصریح کرد: در حال حاضر موقوفات فعلی برای برنامه های دینی و فرهنگی وقف شده است که می توان مسیر این موقوفات را با توجه به نیازهای روز جامعه تغییر داد.

وی با اشاره به این که وقف یک ابزار مناسبی برای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت مادی و معنوی وقف می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی جامعه را رفع کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که یکی از مهم ترین راه های گسترش فرهنگ وقف در جامعه تقویت دایره آگاهی مردم نسبت به وقف و کارکردهای مناسب آن در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مردم نسبت به جایگاه و کارکرد این سنت حسنه دینی بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان با بهره گیری از فرهنگ وقف مشکلات مهم و مبتلابه جامعه نظیر بیکاری را حل کرد، بیان داشت: نباید این ظرفیت ارزشممند دینی را به راحتی نادیده گرفت بلکه می توان با حفظ جایگاه وقف از این ظرفیت در جهت تقویت اشتغال و اقتصاد داخلی بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عمل به رهنمودهای رهبری در سال جدید تکلیف هر ایرانی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که شعار سال رهبری در واقع «هل من ناصر رهبری» است که باید بدرستی اجرایی شود، افزود: اگر همه بخش های جامعه برای تحقق عملی این شعار همگام شوند دیگر شاهد بحران های اقتصادی در داخل نخواهیم بود.

وی با بیان این که حمایت از تولید داخلی بهترین راهکار تقویت اقتصاد بومی است، گفت: با خريد كالاي ايراني اعتماد به نفس و خودباوري را در جوانان افزايش دهيم و از نيروهاي جوان و ديندار در برنامه ها استفاده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که خرید کالای ایرانی بهترین راه حمایت از جوان ایرانی است، تصریح کرد: افزایش تولید داخل و رونق اقتصادی موجب می شوند جوانان بیشتری از این کشور در صنایع داخلی مشغول به کار شوند که در نهایت مانعی بزرگ در برابر ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که کسانی که شعار حمایت از جوانان سر می دهند امسال فرصت خوبی برای تحقق عملی این شعارها است، بیان داشت: باید با حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی بستری را برای رونق اشتغال جوانان ایرانی فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی از محصولات داخلی کشورمان امروز با نمونه های خارجی آن رقابت می کنند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی ها در کشورمان عادت کردند که به خرید کالای خارجی افتخار می کنند.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که خرید یک کالای خارجی به معنای بیکار شدن یک جوان ایرانی است، تصریح کرد: باید دستگاه های فرهنگی به ویژه رسانه ملی خسارت های ناشی از خرید کالای خارجی را به خوبی برای مردم تبیین کنند./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات