۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۶۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عمل صالح، ماندگار و میز و صندلی فنا پذیر است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه قدرت و صندلی در این عالم فنا پذیر و تنها اعمال خوب انسان ماندگار است، گفت: عمل صالح بزرگ‌ترین سرمایه انسان برای آخرت است این سرمایه عظیم هرگز نابود شدنی نبوده و همراه انسان تا قیامت باقی می‌ماند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه همدانی‌ها، گفت: طبق صریح آیات الهی؛ مهم‌ترین وظیفه پیامبران ابلاغ دین بوده است.

وی افزود: پیامبران و انبیای الهی می‌دانستند که با ایستادگی در برابر عقاید، افکار، آراء، عادات و رسوم مردم با شدت و تنگنای بسیاری روبرو می‌شوند اما با این وجود به تبلیغ دین الهی می‌پرداختند و وظیفه الهی خود را با جان و دل به جای می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند برای همه انسان‌ها تکالیفی در نظر گرفته تا با عمل به آن سعادتمند شوند، ابراز کرد: خداوند از هیچ انسانی بیش از توانش تکالیف نخواسته برای مثال زکات از احکام واجب الهی است اما تا زمانی که انسان شرایط لازم را کسب نکرده نسبت به انجام آن تکلیفی ندارد بر همین اساس در قیامت نیز مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.

این استاد حوزه علمیه مراقبه زبان را یکی از احکام الهی دانست و اظهار داشت: خداوند به انسان زبان داده تا از آن در راه درست استفاده کند بنابراین باید از آن مراقبت کند تا با غیبت، بدگویی، تهمت و دروغ آن را آلوده به گناه نکند.

این خطیب مشهور کم‌گویی را یکی از راه‌های کنترل زبان بیان کرد و گفت: کم‌گویی مانع انحراف زبان می‌شود و انسان را از مرتکب شدن به بسیاری از گناهان بازمی‌دارد.

این دانشمند فرزانه با تاکید بر اینکه قدرت و صندلی در این عالم فنا پذیر و تنها اعمال خوب انسان ماندگار است، عنوان کرد: عمل صالح بزرگ‌ترین سرمایه انسان برای آخرت است این سرمایه عظیم هرگز نابود شدنی نبوده و همراه انسان تا قیامت باقی می‌ماند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگر با اشاره به اینکه پرهیز از حرام خوری دستور الهی است، خاطرنشان کرد: خداوند به انسان توانایی داده تا غاصب، رباخوار، غارتگر، اختلاس‌گر و دزد نباشد بر همین اساس خداوند در قیامت هیچ بهانه‌ای را از کسانی که به در این امور کوتاهی کردند، نمی‌پذیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات