۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۹۸۶
حجت‌الاسلام‌ گنابادی نژاد:

جانبازان، مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با بیان این‌که جانبازی درجه دیگری از شهادت است، گفت: جانبازان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر امروز در دیدار جانبازان با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد گفت: نام شما بر پیروزی پرافتخار شیعیان علیه داعش به ثبت رسیده است.

وی افزود: لشکر فاطمیون که امروز نامش در دفاع از حریم اهل‌بیت در منطقه پیچیده است، متشکل از شیعیان افغانستان است. پدران آنان افتخار همکاری و مساعدت با نهضت امام خمینی (ره) را داشتند. فتوحات در مقابل ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق و حضور در جبهه‌های نبرد ایران با عراق از دیگر افتخارات این عزیزان است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شیعیان افغانستان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند و امروز در جبهه‌های سوریه و عراق در دفاع از حریم اهل‌بیت حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: جانبازان لشکر فاطمیون مصداق منتظران هستند. جانبازی درجه دیگری از شهادت است. جانبازان در همه‌جا مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند. هم‌سنگران آنان به درجه معنوی والای شهادت رسیده‌اند.

وی تأکید کرد: در این راه سخت، دشوار، پرفراز و نشیب همسران، مادران، پدران و فرزندان فداکاری و با آنان همراهی کردندکه اجر آنان کمتر از جانبازان نیست./۹۳۴/پ203/ب1

ارسال نظرات