۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۲۳۹۱
آیت الله حسینی بوشهری:

قاضی نورالله شوشتری شخصیتی ذوالفنون بود

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت معرفی قاضی نورالله شوشتری به جهان اسلام، وی را شخصیتی ذوالفنون و خبره در علوم مختلف برشمرد.
نشست خبری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله حسینی بوشهری، عصر امروز در بدو ورود به اهواز برای حضور در نخستین همایش بین المللی تکریم مقام علمی قاضی نورالله شوشتری بیان داشت: از مدت ها پیش با عنایتی که آیت الله موسوی جزایری داشتند و با هماهنگی با آستان قدس رضوی و برخی مراکز حوزوی از جمله جامعه مدرسین، جامعه المصطفی العالمیه قرار بر آن شد تا همایشی در قم برای تجلیل و تکریم از قاضی نورالله شوشتری برگزار شود.

وی در رابطه با قاضی نورالله شوشتری اظهار داشت: وی شخصیتی بزرگ و عالمی محدث، مفسر و فیلسوف و بارز در مباحث کلامی که حدود 4 قرن پیش در شوشتر متولد شد و سپس به مشهد رفت و پس از آن شبه قاره هند را برای پایگاه تبلیغی و اثرگذاری فعالیت های تبلیغی انتخاب کرد.

رییس نخستین همایش بین المللی تکریم مقام علمی قاضی نورالله شوشتری خاطرنشان کرد: پیش از اجلاسیه ای که در قم خواهیم داشت بنا شد دو نشست (اجلاسیه و همایش) در خوزستان داشته باشیم که اولی در اهواز و سپس در شوشتر به میزبانی آیت الله موسوی جزایری برگزار خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز امیدواری کرد تا با معرفی شخصیت بزرگ و آثار علمی قاضی نورالله شوشتری بتوانیم چنین شخصیت بزرگواری را به جهان اسلام معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه قاضی نورالله شوشتری از افتخارات ایران و خطه خوزستان و شهر شوشتر است، عنوان داشت: باید جامعه دینی را با این شخصیت بزرگ در عرصه های فقهی، کلام، منطق، تفسیر، فلسفه و حدیث آشنا کنیم چرا که قاضی نورالله شوشتری شخصیتی ذوالفنون بود.

امام جمعه قم گفت: وظیفه داریم چهره های ماندگار و شخصیت های بزرگ علمی را به جامعه اسلامی معرفی کنیم تا مردم بدانند چه ذخایری داشته و قدر ذخایر کنونی را نیز  بدانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای ما نقشی تأثیرگذار در طول تاریخ داشتند، ابراز کرد: در اجلاس فردا در رابطه با شخصیت علمی، کلامی قاضی نورالله شوشتری، خاندان حسینی و مرعشی که از اهواز و شوشتر برخاسته اند، سخن گفته خواهد شد./9456/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات