۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۶۳۰
آیت الله نوری همدانی:

خدمت به مردم عبادت است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی خدمت مسؤولان به مردم را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم عبادت است.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه و اعضای شورای شهر شهرستان دلیجان با تبریک اعیاد شعبانیه به آیه 8 سوره ابراهیم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم بیش از 70 مرتبه بر شکر گزاری نعمت های خداوند تأکید کرده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: خداوند شکر نعمت را موجب فزونی نعمت و کفر نعمت را موجب عذاب الیم می داند بنابراین در مرحله نخست لازم است نعمت ها را بشناسیم و در مرحله بعد شاکر آنها باشیم.

وی با تصریح بر این که فرهنگ ها باید به قدری بالا باشد که هر نعمتی را در زمان خودش بشناسیم، اظهار کرد: شناخت نیازهای زمان و براساس آن قدم برداشتن نیز بسیار مهم است و با اهمیت ترین پدیده زمان کنونی پیروزی انقلاب اسلامی است و هدیه الهی به شمار می رود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب تحول در جهان شده است بنابراین لازم است ارکان، برکات و تهدیدهای انقلاب را به درستی بشناسیم؛ اسلام نخستین رکن انقلاب است که پیش از انقلاب به حاشیه رانده شده بود و دین را از سیاست جدا می دانستند و حتی برخی اسلام را دلیل عقب ماندگی می دانستند اما امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را وارد عرصه زندگی مردم کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را دومین رکن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هر جامعه ای نیازمند رهبر است به گونه ای که خداوند حتی روح را مدیر بدن انسان قرار داده است که اگر از بین رود تمام بدن نیز از بین می رود؛ پیامبر اکرم(ص) که رهبر جامعه اسلامی است همیشه در میان مردم نخواهد بود بنابراین برای حفظ اسلام جانشینان خود را مشخص کرده است و امروزه که امام عصر(عج) در غیبت است ولایت فقیه رهبر جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که مردم سومین رکن انقلاب هستند و اگر مردم نبودند انقلاب نیز نبود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با موعظه، افرادی را تربیت کرد که برای پیروزی انقلاب، سینه های خود را سپر کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خدمت به مردم را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: مسؤولان بدانند با خدمت به مردم قلم، قدم و هر نوع فعالیت آنها عبادت به شمار می رود به ویژه اگر خدمت آنها به مردم مستضعف باشد./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات