۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۰۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی کلیدی ترین قدم در تبلیغ و حفظ فعالیت های قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی کلیدی ترین قدم در تبلیغ و حفظ فعالیت های قرآنی است، گفت: باید در فعالیت های قرانی آینده نگری داشته باشیم.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش نویس سند توسعه قرآنی استان آماده شده و خوشبختانه از تخصص ها، قابلیت ها و رویکرد و نگرش های مختلف برخوردار است.

وی با بیان اینکه تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی کلیدی ترین قدم در تبلیغ و حفظ فعالیت های قرآنی است، اظهار کرد: باید در فعالیت های قرانی آینده نگری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادانه با اشاره به تخصیص بودجه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی اظهار کرد: موفقیت های سنوات گذشته و روبه رشد موسسه ها و نهادهای قرآنی باید معیار ارزیابی و تخصیص بودجه قرار گیرد تا با ایجاد رقابت موجب ارتقا فعالیت های قرانی شود.

وی فقدان برنانه های تخصصی و تقسیم کار را آسیب فعالیت های قرآنی استان دانست و افزود: با تصویب سند توسعه فعالیت های قرانی شاهد اثربخشی بیشتر فعالیت های قرانی خواهیم بود.

حجت الاسلام خدایاری به طرح قرآن آباد همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران اشاره کرد و گفت:  این طرح فرصت مغتنمی است که نباید جشن رمضان باعث غفلت از ان شود.

وی تصریح کرد: تلاش می شود ظرفیت ها و پتانسیل های قرانی شهر ارومیه در این نمایشگاه معرفی شود.

رضایی، مسؤول اتحادیه و موسسات قرانی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۸۰ موسسه قرآنی در استان، خواستار اختصاص بودجه  شورای قرانی به توانمند سازی موسسات قرانی شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه به برگزاری مسابقات قران و عترت دانش آموزی اشاره کرد و افزود: از ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی ۳۰ هزارنفر به مرحله شهرستانی و دو هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند که برگزیدگان این مرحله نیز به کشوری اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به علت کثرت جمعیت میتواند بیشترین مشارکت را در اجرای برنامه های قرانی داشته باشد.

حجت الاسلام حسنی، معاون مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تشکیل هیات قرانی ورزشکاران و جوانان در۲۰  شهر و بخش خبر داد و گفت: در صورت حمایت های مالی میتوان شاهد اجرای برنامه های اثربخشی  در جامعه ورزشکاران و جوانان بود.

در ادامه این جلسه از پوستر جشن رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رونمایی شد./936/پ۲۰۳/ب۱

 

 

 

 

ارسال نظرات