۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۴۶۴
امام جمعه اهواز:

فعالیت های قرآنی همراه با تدبر و عمل باشد

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نزول دفعی و تدریجی قرآن، گفت: فعالیت های قرآنی همراه با تدبر باشد، تلاوت و تجوید قرآن مقدمه تدبر و بالاتر از آن، عمل به قرآن است.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، شب گذشته در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ربیع القرآن است، خاطرنشان کرد: برای قرآن نزول دفعی و تدریجی تعریف شده است و آنچه در ماه مبارک رمضان درباره نزول قرآن مطرح شد اشاره به نزول دفعی دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به نزول تدریجی قرآن همزمان با آغاز بعثت در ۲۷ رجب و در طول ۲۳ سال بعثت حضرت ختمی مرتبت نازل شد، افزود: علامه طباطبایی بیان می کند که هر جا واژه انزلنا در قرآن ذکر شده اشاره به نزول دفعی دارد اما هر جا واژه نزلنا بیاید دلالت بر نزول تدریجی دارد که در سوره مبارکه قدر به نزول دفعی اشاره می شود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در رابطه با نامگذاری رمضان به عنوان ربیع القرآن اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خورشید قرآن بر دل های مرده نزدیک شده و نور و انرژی بیشتری به قلب ها می رسد.

آیت الله موسوی جزایری به روایات وارده درباره فضایل ماه مبارک رمضان و ثواب تلاوت قرآن در چنین ماهی اشاره کرد و افزود: فعالیت های قرآنی همراه با تدبر باشند، تلاوت و تجوید قرآن مقدمه تدبر و بالاتر از آن، عمل به قرآن است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات