۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۱۱۲
استاد حوزه علمیه:

دانش هسته‌ای سبب توانمندی و قدرتمند شدن کشور می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دانش هسته‌ای سبب توانمندی و قدرتمند شدن کشور می‌شود، گفت: یکی از آثار مطلوب دانش هسته‌ای تامین برق کشور بدون وجود هر گونه آلودگی است.
آیت الله قرنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین قرنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: انسان دارای چهار نفس نامیه نباتیه، حسیه حیوانیه و قدسیه انسانیه و ناطقه قدسیه انسانیه است.

وی افزود: نفس ناطقه قدسیه انسانیه همان عاقله است که خود دارای پنج قوه می‌شود که یکی از آنان قدرت علم است.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی با بیان اینکه علم به نفس انسان قدرت می‌دهد، ابراز کرد: علم قدرت انسان را در دو بعد مادی و معنوی افزایش می‌دهد. دانش هسته‌ای توانمندی می‌آورد، غنی سازی اورانیوم یک فرمول علمی است که شامل انرژی پاک می‌شود به قدری که از ده گرم کیک زرد می‌توان قدرت معادل صد تن زغال سنگ را استخراج کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن می‌فرماید: خداوند آنچه مورد نیاز شما است در متن آفرینش قرار داده است؛ انسان باید خود تلاش کند به ابزار علمی دست بیابد زیرا در تار و پود عالم هستی علم خداوند نهفته است.

وی اضافه کرد: امروز در علوم تجربی علم را به دو بخش اختراعات و اکتشافات تقسیم می‌کنند در حالی که از نظر حکمت الهی ما اصلا اختراع نداریم بنابراین دانش هسته‌ای در متن طبیعت وجود داشته اما دانشمندان هسته‌ای با نفوذ در این علم به آن حقایق آن پی برده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی با بیان اینکه دانش هسته‌ای می‌تواند برق یک کشور را بدون وجود آلودگی تامین کند، گفت: اگر از این دانش بمب هسته‌ای بسازند سبب نابودی طبیعت می‌شود بنابراین خداوند علم را در متن هستی قرار داد تا انسان از آن به درستی استفاده کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: علم به انسان ثبات نفس می‌دهد از این رو حوادث دنیا نمی‌تواند اثر نامطلوب بر انسان کامل داشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات