۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۳۶۱

اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک مختلف عمرانی، بازسازی و مرمت حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین آغاز و اجرا شده است.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داداش زاده، مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد پرداخت و اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان نخستین استان کشور در سال 1382 وارد عرصه بازسازی عتبات عالیات شد و ستاد خودجوش مردمی در تبریز فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این‌که مردم متدین آذربایجان حتی در دوران جنگ داخلی عراق و حضور گروه های تکفیری در عتبات نیز فعالیت هایی در راستای بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند، گفت: با تاسیس ستاد بازسازی کشور در سال 1384 و ابلاغ آن به استان های مختلف کشور، دفتر این ستاد در تبریز فعالیت خود در حوزه های خدماتی و عمرانی آغاز کرد.

داداش زاده یادآور شد: فعالیت اصلی ستاد در سال های اولیه تنها جمع آوری نذورات مردمی بود که بعدها با فعال شدن دفتر ستاد در تبریز، این نذورات با چاپ قبوض همراه شد و فعالیت های ستاد در سایر حوزه های خدماتی از قبیل پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی و نیز فعالیت های عمرانی پیگیری شد.

وی با بیان این‌که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تاکنون 200 طرح بزرگ و کوچک مختلف عمرانی، بازسازی و مرمت حرم های مطهر ائمه(ع) در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین را آغاز کرده و از این تعداد 150طرح را به اتمام رسیده است، گفت: صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف در زمینی به وسعت 220 هزار مترمربع بزرگترین پروژه در حال اجرای ستاد است.

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی ادامه داد: صحن عقیله بنی هاشم با عنوان صحن حضرت زینب(س) در مساحت پنج هکتار در کربلا، ترفیع گنبد امام حسین (ع) تا 5/7 متر همراه با لاغرسازی ستون های اطراف ضریح از دیگر طرح های بزرگ ستاد در کربلای معلی است.

وی از فعالیت دفاتر نمایندگی ستاد بازسازی عتبات استان در تمامی 21 شهرستان آذربایجان شرقی فعال شده است، افزود: در هر شهرستانی که استقبال مردمی زیاد بوده، دفاتر راه‌اندازی شده؛ چنانکه در آینده نزدیک در مناطقی از قبیل اسپیران، مایان، ممقان و گوگان نیز ایجاد شود.

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برپایی دومین نمایشگاه فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار اظهار داشت: این نمایشگاه از 11 تا 18 خرداد جاری از ساعت 12 تا 20 در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برپا می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات