۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۶۸۵۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضور باحجاب بانوان در میدان‌های ورزشی عامل صدور ارزش‌های دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: زمانی که خواهران در میدان‌های ورزشی به‌عنوان خانم مسلمان حضور پیدا می‌کنند، حجاب و متنانت آن‌ها می‌تواند ارزش‌های دینی را به جهان صادر کند.
دیدار ورزشکاران اندونزیایی با حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی دیدار ورزشکاران اندونزیایی با حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با ورزشکاران کشور اندونزی که به‌منظور حضور در مسابقات بین‌المللی کوراش به بجنورد سفر کرده بودند، اظهار کرد: اگر ورزش با ارزش هم گام شود و ضمن این‌که جسم خود را به سلامتی نزدیک می‌کنیم روح خود را هم به تقوا نزدیک کنیم این دو همانند دو بال برای پرواز عمل خواهند کرد.

وی افزود: ورزش کار بانشاطی است که انسان را از تنبلی و تن‌آسایی و سربار بودن در جامعه نجات داده و به انسان تکاپو و انگیزه و توان ویژه‌ای برای رسیدن به هدف می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: به‌ویژه زمانی که خواهران در میدان‌های ورزشی به‌عنوان خانم مسلمان حضور پیدا می‌کنند، حجاب و متنانت آن‌ها می‌تواند ارزش‌های دینی را به جهان صادر کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اسلام نگاه بازی دارد و ورزش با رعایت شئون اسلامی و انسانی را هم برای مردان و هم برای زنان کار خوبی می‌داند.

وی افزود: امروز ورزش به‌عنوان عامل اقتدار کشور به شمار می‌رود و در دنیای امروز هر کشوری که در میدان‌های ورزشی خودی نشان دهد در دنیا پرستیژ و جایگاه بین‌المللی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امیدواریم کشورهای اسلامی در میدان‌های ورزشی خوش بدرخشند و نشان دهند که اسلام هم برای نشاط و پویایی نسل جوان ارزش قائل است.

وی خطاب به ورزشکاران اندونزیایی افزود: سعی کنید در میدان‌های ورزشی به هنگامی که پیروز می‌شوید مغرور نشوید؛ بلکه خدا را شکر کنید که این توان را از خداوند گرفته‌اید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ورزشگاه می‌تواند معبد و محل عبادت باشد و در ورزشگاه انسان می‌تواند نام خدا و اولیای الهی را به زبان بیاورد، گفت: ورزش می‌تواند با ارزش‌ها جمع شود و این دو با هم بیگانه نیستند؛ زیرا ورزش توانمندسازی جسم و ارزش توانمندسازی روح است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات