۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۹۷۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

پیام تقدیر امام جمعه تبریز از تیم ملی فوتبال، هفتمین دوره طرح قرآنی فرهنگی تفسیر سوره نور و گردهمایی فرهنگیان بسیجی در مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی از حضور مقتدرانه تیم ملی ایران در برابر اسپانیا قدردانی کرد. در پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امشب بنده هم به همراه همه ملت ایران از رسانه ملی شاهد تلاش و همت بلند ورزشکاران ایران عزیزمان بودم. یوزهای آسیایی ایران با صف آرایی در برابر تیم ملی اسپانیا صحنه هایی را خلق کردند، تا بار دیگر نهال امید در دل های با نشاط مردم قهرمان میهن عزیزمان جوانه بزند.

امشب قلب یک ایران در ورزشگاه کازان آرنا روسیه تپید، هر چند نتیجه بازی خلاف خواست قلبی مان رقم خورد اما به قول تراکتوری ها عیبی یوخ و فوتبال ادامه دارد.

بازی شرافتمندانه فرزندان رشید این مرز و بوم نشان از شایستگی های آنان دارد و این شکست چیزی از ارزش های والای جوانان عزیزمان کم نمیکند اما وظیفه همه مسئولان برای توجه و برنامه ریزی در جهت ظهور توانایی های آینده سازان ما را سنگین تر می کند.

اینجانب ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده مربیان و مسئولان ورزش، سربلندی روزافزون نوجوانان و جوانان عزیزمان را از خدای منان مسئلت دارم./ با آرزوی پیروزی در بازی بعد؛ یاشاسین ایران

هفتمین دوره طرح قرآنی فرهنگی تفسیر سوره نور برگزار می شود

سعید وحیدی‌مهر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جلسه هیأت رئیسه واحد تبریز با توجه به اهمیت فرهنگ در دانشگاه‌ها گفت: رؤسای واحدها مسئولیت تمام بخش‌ها از جمله فرهنگی را بر عهده دارند و باید در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به امور فرهنگی بپردازند.

وی ریشه تمام مشکلات را از ناحیه فرهنگ دانست و افزود: برای کار و مسئولیت فرهنگی باید انگیزه خود را قوی کنیم، چراکه هرچه این انگیزه تقویت شود، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت چون با جان و دل انجام می‌شود؛ گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی کشیده شده و باید برای ورود به این عرصه مدیریت راهبردی، مداوم و کارآمد وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در توصیف فرائض قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم مقدس‌ترین کتاب بی‌بدیل زندگی بشر تا قیامت است که سرتاسر آیات نورانی‌اش هدایت نوع بشر به دست نایافتنی‌ترین منازل تعالی انسان، این گل سرسبد آفرینش پروردگار رحمان و رحیم است.

این حافظ کل قرآن برگزاری کارگاه و آزمون هفتمین دوره طرح قرآنی فرهنگی تفسیر سوره نور در سالن استاد شهریار، دانشکده‌های کشاورزی، دامپزشکی، پزشکی و بیمارستان امام سجاد(ع) و برگزاری آزمون کارگاه امام صادق(ع) شناسی و آزمون کارگاه امام حسن عسگری(ع) ویژه استادان و کارکنان و کارگاه آموزش قرآن کریم ویژه کارکنان را از برنامه های اجراشده فرهنگی در این دانشگاه نام برد.

مردم روستاها انقلاب اسلامی را با جهادکشاورزی می شناسند

حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در حاشیه افتتاح طرح تجهیز 122 هکتار از اراضی پایاب سد ینگجه شهرستان هریس با بیان اینکه تقویت روستاها، تقویت تولید و بالندگی نظام است گفت: مردم روستاها انقلاب اسلامی را با جهادکشاورزی می شناسند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات بعد از انقلاب 6 برابر شده است گفت: تامین امنیت غذایی توسط جهادکشاورزی اجرا شده است، اگر تکمیل کارخانجات و صنایع تبدیلی هم در کنار تولید خام توسعه یابد عالی خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه باید تمام امکانات رفاه زندگی در روستاها گسترش یابد تا مهاجرت کاهش یابد افزود: مدیریت منابع آب در تغییر اقلیم بسیار جدی پی گیری و عملیاتی شود، تکرار شیوه سنتی در آبیاری و ادامه این مسیر بسیار خطرناک است و باید سامانه های نوین آبیاری بیشتر ترویج و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه خدمات دولت در روستاها و بخش کشاورزی واقعاً قابل تقدیر است گفت: اشتغال جوانان و بیکاری نسل جوان یک ابر چالش حکومت در کشور است و تمام ارکان حاکمیت لازم است همت جدی و عملی کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه باید فاصله دانشگاه و دستگاه های اجرایی بایستی به حداقل برسد گفت: دانشگاه مشکلات اجرا را برطرف کند و دستگاههای دولتی اجرائیات را بیش از پیش علمی و فنی کنند.

هدف نظام جمهوری اسلامی حرکت در مسیر عدالتخواهی است

حجت الاسلام رحیم علی طالعی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع فرهنگیان بسیجی با تاکید بر صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی گفت: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت در مسیر عدالتخواهی است.

وی افزود: شکل گیری جبهه مقاومت و حق به عنوان یکی دیگر از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز ایستادگی ملت ایران در برابر جبهه استکبار جهانی شده است. تاریخ بشریت نشان داده که ایستادگی در برابر جبهه شیاطین و استکبار به پیروزی ملت های آزاده انجامیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی باید در برابر مظاهر استکبار و استعمار چون آمریکا و ایادی آنان ایستاد و ذره ای عقب نشینی نکرد. دشمن با اعمال تهدید ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی به ایران اسلامی درصدد نفوذ به ارکان تصمیم ساز کشور بوده تا آن را مانند برخی کشورهای منطقه به سیطره خود درآورد.

طالعی افزود: دشمن در عرصه اقتصادی با اجرای تحریم ها به زعم خود نقاط قوت نظام اسلامی از جمله قدرت دفاعی و موشکی را که به حق نیاز اصلی اقتدار جمهوری اسلامی است به عنوان چالش معرفی می کند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات