۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۶۹۲۷۶
امام جمعه بجنورد:

فقر معنوی نوجوانان و جوانان باید با غنی‌سازی فرهنگی کاهش یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مدیران فرهنگی به‌ویژه آموزش‌وپرورش، با غنی‌سازی فرهنگی اوقاف فراغت، فقر معنوی نوجوانان و جوانان را کاهش دهند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس و جمعی از کارکنان آموزش‌وپرورش بجنورد، اظهار داشت: اگر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را غنی‌سازی فرهنگی کنیم و قیمت این وقت‌های گران‌بها را بیشتر کنیم، آن‌ها در آینده با کوله باری از تجربه وارد میدان عمل و زندگی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین ثروت، غنی‌سازی نفس است، افزود: هرکس خود را بسازد به خدا نزدیک‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مدیران و مسؤولان آموزش‌وپرورش همت کرده و استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنند و در راستای شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، بدون شک آینده کشور ازنظر تأمین نیروهای انسانی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان ازنظر استعدادهایشان تفکیک شده و با توجه به اولویت، برای کسب تجربه آن‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: باید قوی شدن اعتقادات دانش آموزان از اولویت‌های کلاس‌های اوقات فراغت باشد؛ زیرا اگر چنین شود فرزندان ما به مدیریت خودکنترلی دست پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقای اعتقادات فرزندان با زبان خودشان افزود: باید مربیان با زبان خود دانش آموزان با آن‌ها سخن بگویند و مسائل اعتقادی را برای آن‌ها بازگو کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مدیران فرهنگی به‌ویژه آموزش‌وپرورش، با غنی‌سازی فرهنگی اوقاف فراغت، فقر معنوی نوجوانان و جوانان را کاهش دهند./9314//۱۰۲/خ

ارسال نظرات