۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۷۰۰۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مدیران حوزه علمیه باید حداکثر جاذبه و حداقل دافعه را داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدیر هر حوزه و مدرسه علمیه همانند امام المتقین عمل می‌کند؛ ازاین‌رو باید فردی معتقد و متخلق به اخلاق اسلامی و دارای جاذبه زیاد و دافعه کم باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه اهل تسنن خراسان شمالی، اظهار داشت: عالم به زمان بودن از مقوله‌هایی است که باید مورد نظر عالمان دین باشد تا بتوانند به طرز صحیحی مسائل و امور مردم جامع دینی را تحلیل و رفع و رجوع کنند.

وی افزود: امروز اسلام در مقطع حساسی قرار داشته و به دوران اقتدار و صلابت خود رسیده است؛ به‌گونه‌ای که حکومت و رهبری اسلامی و دینی و حاکمیت قانون اساسی که برگرفته از قرآن و سنت است در جامعه اسلامی در صدر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نقش عالمان دینی در گسترش مبانی و مفاهیم ارزشمند دین اسلام، افزود: با توجه به اقتدار اسلام و به برکت خون شهدا و تدابیر امام (ره) و رهبری، فرصت بسیار خوبی برای عالمان دینی به وجود آمده تا در راستای تربیت مبلغان دین اسلام همت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تربیت و کارسازی در حوزه‌های علمیه برای خدمت به مسلمانان و دین مبین اسلام از مسائلی است که باید بیشتر مورد نظر مدیران حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: تربیت‌ها باید جهت خدایی داشته باشد تا مردم جامعه دینی در مسیر تعالی و هدایت به نقطه و قله کمال برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: فرزندان باید سالم و صالح باشند تا مایه چشم‌روشنی والدین قرار بگیرند و این امر در صورتی رخ می‌دهد که در مکتب اسلام تربیت شوند.

وی افزود: از مواردی که باید موردتوجه همه عالمان دین به‌ویژه مدیران حوزه‌های علمیه باشد این است که نسل جدید را در سه حوزه باورها و ایمان به خدا، اخلاق و رفتار اسلامی و سلامت جسمی تربیت کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: مدیران حوزه‌های علمیه می‌توانند با تزکیه و تهذیب نفسشان، به‌عنوان امام المتقین که مقام بسیار بالایی است، نسبت به تربیت فرزندان صالح در جامعه دینی همت کنند.

وی افزود: مدیریت دینی و حوزه‌های علمیه باید مدیریتی خداپسندانه باشد؛ به همین دلیل لازم است با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری و سازمان‌دهی شده و با رهبری واحد و نظارت و کنترل دقیق امور در این راه قدم برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: ورع و خودکنترلی از مسائل بسیار مهمی است که در روایات به آن اشاره‌شده است؛ ازاین‌رو باید در همه حوزه‌های حریم‌ها و خط قرمزها شناسایی شود و نسبت به آگاهی بخشی عمومی اقدام شود تا جامعه دینی به کمال و تعالی برسد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات