۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۰۸۰۴
آیت‌الله مجتهد شبستری:

عملی کردن رهنمودهای رهبر انقلاب تحریم های دشمن را بی اثر می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نمونه‌هایی از مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران‌های سپری شده داخلی و خارجی گفت: عملی کردن رهنمودهای رهبر انقلاب تحریم های دشمن را بی اثر می کند.
آیت‌الله محسن شبستری

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره امتیازات رهبر معظم انقلاب در رهبری جمهوری اسلامی گفت: ایشان تمام شرایطی که در اصل 5 و 109 قانون اساسی درباره شرایط رهبری آمده است را واجد هستند؛ علاوه بر فقاهت، علمیت و اجتهاد که جای تردیدی نیست، از شجاعت، مدیریت و مدبر بودن و بینش سیاسی و اجتماعی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر انقلاب درباره مسائل داخلی و بین‌المللی با شهامت و تدبیر برخورد می‌کنند؛ در مسائل خارجی و بین‌المللی می‌بینیم که درباره فلسطین مانند امام خمینی(ره)، حمایت از مظلومان فلسطین و ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی و همچنین در مسأله مبارزه با داعش در سوریه و عراق، تدابیر حکیمانه‌ای داشتند که اگر این تدابیر نبود قطعاً به اعتراف عراقی‌ها و سوری‌ها نه تنها عراق و سوریه از اشغال داعش بیرون نمی‌آمد و از دست می‌رفت بلکه داعش به ایران اسلامی هم لطمه می‌زد اما با تدابیر حکیمانه ایشان، نیروهای قدس توانستند داعش را از بین ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره برجام اظهار داشت: برای همگان ثابت شد که چگونه پیش‌بینی ایشان صائب بود و احتیاج به توضیح نیست که از اول ایشان می‌فرمودند که آمریکا عهد شکن است و مورد اعتماد نیست.

وی در نمونه‌ای از تدابیر رهبر معظم انقلاب در حل بحران‌های داخلی گفت: در فتنه 88 و در هنگامی که ادعای تقلب در انتخابات مطرح شد، مدعیان این موضوع یعنی آن دو نفر اول احضار شدند و با آن‌ها و مسؤول ستاد انتخاباتیشان صحبت شد، حضرت آقا صحبت کردند و شرح صدری که در آن اتفاقات از خود نشان دادند واقعاً قابل تمجید بود.

وی بی‌طرفی رهبر معظم انقلاب نسبت به نامزدها در هر انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی یا انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایشان حتی برای اینکه هیچ تمایلی به هیچ فردی نشان ندهند رأی خود را به صورت سری به صندوق می‌اندازند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابتکار رهبر معظم انقلاب در طرح اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم گفت: با رهنمودهای حکیمانه ایشان اگر این مسأله جا بیافتد و تحقق کامل پیدا کند قطعاً تحریم‌ها مؤثر نخواهد بود و کشور از نظر اقتصادی مشکلی نخواهد داشت و مشکلات اقتصادی از بین خواهد رفت./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات