۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۷۲۱۲۷
معاون اقتصادی رییس‌ جمهور:

شرایط اقتصادی امروز نیازمند هنر تبدیل تهدیدها به فرصت است

معاون اقتصادی رییس‌ جمهور به شرایط اقتصادی جامعه امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های دولت برای رونق بخش اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی امروز نیازمند هنر تبدیل تهدیدها به فرصت است که در سایه همدلی و اتحاد محقق می شود.
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور، ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان لرستان که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور ویژه است.

وی با بیان اینکه بدخواهان ایران عزم خود را جزم کرده‌اند که در روند مستمر نرخ رشد اقتصادی کشور خلل ایجاد کنند، افزود: شرایط اقتصادی امروز نیازمند هنر تبدیل تهدیدها به فرصت است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به تلاش فعالان در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: در سیاست ‌های ارزی کنونی حمایت از صادرات و تولید ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واردات برخی از کالاهای گروه چهارم ممنوع اعلام ‌شده و نتیجه فوری این ممنوعیت حمایت و بازار مساعد برای تولیدکنندگان داخلی است، اظهار داشت: این سیاست ممکن است که برای بلند مدت نباشد اما در شرایط خاص و در محدوده زمانی معین اینکه از بازار داخلی به‌عنوان پرواز گاه و نقطه اوج‌ گیری استفاده شود تصمیم حمایت کرانه‌ای برای تولیدات داخلی است.

نهاوندیان با بیان اینکه تولیدات صادراتی ما ممنوعیتی ندارند و تنوع صادراتی کشور افزایش‌ یافته و ارز مورد نیاز در اختیارش قرار دارد، گفت: سیاست دولت حمایت از صادرکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه دولت فضا را برای حمایت از تولید داخلی در بازار داخل و خارج مهیا کرده است، افزود: دولت به دنبال کاهش رویکرد تصدی‌گری خود در حوزه اقتصاد است.

معاون اقتصادی رییس‌ جمهور رویکرد دولت را فضاساز و حمایتگر خواند و ادامه داد: اجماع نظام ایجاد فضای مساعد کسب ‌وکار برای فعالان اقتصادی است و شرایط ویژه قرار نیست برای ما عقب‌گرد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده مشکلی برای تأمین نیازهای کشور وجود ندارد و باید با متخلفان برخورد شود، بیان کرد: واحدهای تولیدی سرپا و دارای توجیه اقتصادی نباید معطل سرمایه در گردش بماند.

نهاوندیان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل گفت: در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور برنامه هایی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با تأکید بر اتحاد و همدلی برای رونق بخشی به اقتصاد کشور عنوان داشت: در راستای همدلی و تسریع در امور اقتصادی شورای عالی هماهنگی اقتصادی در کشور تشکیل شده است./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات