۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۲۵۳۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری شورای مدیران صدا و سیما، برگزاری نماز جمعه در ۳۵ شهر استان و تأکید فرماندار تبریز بر حمایت از هیات های مذهبی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا در نشست شورای مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: تنها مجموعه ای که در برابر طوفان بنیان افکن تبلیغات مسموم دشمنان در ماهواره ها و فضای مجازی مقاومت می کند؛ رسانه ملی است، به همین دلیل استکبار جهانی این نهاد انقلابی را تحریم کرده است.

وی صدا و سیما را یکی از مَحرم ترین اعضای خانواده انقلاب اسلامی دانست و گفت: این سازمان همپای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت از ارزشهای الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کند.

سردار خرم جامعه مخاطب رسانه ملی را اقشار مختلف مردم در داخل و خارج کشور برشمرد و ادامه داد: قاطبه جامعه، حتی کسانی که به کانال های ماهواره ای و فضای مجازی نگاه می کنند به اخبار و برنامه های صدا و سیما حساس هستند و این نشان دهنده تاثیر گذاری این رسانه در میان مردم است.

فرمانده سپاه عاشورا بر ضرورت به روز رسانی سخت افزار و نرم افزار خود تاکید کرد و افزود: در شرایط حساس کنونی رسانه ملی باید با جذب جوانان متعهد، متخصص و انقلابی و استفاده از مشورت نیروهای فکور و ذهن های خلاق جلوی توقف تاثیرگذاری خود را در جامعه بگیرد.

وی ماموریت صدا و سیما را در برابر منتقدان موافق انقلاب و دشمنان مخالف نظام بسیار سخت دانست و بیان کرد: انتقاد برخی نیروهای مومن و انقلابی از صدا و سیما از سَرِ دلسوزی و بر اساس انتظاراتی است که از این رسانه دارند اما مخالفت دشمنان اسلام با صدا و سیما به خاطر نقش تاثیرگذاری و مقاومت رسانه ملی در برابر توطئه های متعدد جبهه استکبار است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست کارکنان رسانه ملی را نیروهای قانع و پرکار، متدین و انقلابی دانست و گفت : صدا و سیما با تمام کمبودها و مشکلات، 24 ساعته در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و بیان مشکلات مردم تلاش می کند.

سیدمحسن لطیفی افزود: افتخار مجموعه رسانه ملی این است که زیر نظر ولایت فقیه برای خدمت به مردم و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی کند، صدا و سیمای مرکز استان از مشورت اصحاب فکر ، هنر ، علم و دین برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می کند.

نبرگزیدگان مسابقات مفاهيم تخصصي قرآن اعلام شد

نفرات برتر آزمون کتبی تخصصی مفاهیم تخصصي قرآن کريم ۱۳۹۷در دو بخش خواهران و برادران مشخص شدند. که در بخش معارف و حفظ احادیث از قسمت برادران، جواد خویی از شهرستان بناب توانست نمره قبولی را کسب کرده و به مرحله بعدی این مسابقات راه پیدا کند و در قسمت خواهران هیچ نمره قبولی کسب نشد.

بنابر این گزارش، در بخش معارف و حفظ موضوعی   از قسمت برادران هیچ نمره قبولی کسب نشد و از قسمت خواهران راحله گل زاده و مهدیه محمدزاده از تبریز توانستند به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کنند.

همچنین در بخش معارف تفسیر قرآن کریم از قسمت برادران وهاب دانش پژوه و الهویردی مرادی از  تبریز و مرتضی صفری از بناب به ترتیب رتبه های یک تا سه را کسب کردند و از قسمت خواهران صغرا حسینی سفیدان و خدیجه حبیبی از تبریز و خدیجه سعیدی باراز از عجب شیر به ترتیب رتبه های یک تا سه را کسب کردند.

برگزاری نماز جمعه در 35 شهر آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام مشهوری، مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: اولین نماز جمعه تبریز در مردادماه سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی برگزار شد و بعد از شهادت ایشان آیت‌الله شهید مدنی، سپس آیت‌الله مشکینی و به ترتیب آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری و در حال حاضر امام جمعه محبوب و مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم این وظیفه را در تبریز بر عهده دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر غیر از تبریز در ۳۴ شهر دیگر استان نماز جمعه برپا می‌شود در حالیکه همه این ائمه جمعه یا با حکم مستقیم رهبری تعیین شده و یا با پیشنهاد شورای سیاستگذاری و تائید رهبری انتخاب شده‌اند. تلاش می‌کنیم در سایر شهرها که نماز جمعه برپا نمی‌شود نیز مقدمات برپایی را فراهم سازیم و امیدواریم در روزهای آتی در شهرهای دیگر نیز شاهد برگزاری نماز جمعه باشیم.

مشهوری با تاکید به اینکه برگزاری نماز جمعه در شهرها به هیچ‌وجه با ملاک شهر، شهرستان و روستا نیست بلکه ملاک مطالبه مردمی است، توضیح داد: نهاد نماز جمعه یک نهاد مردمی بوده و تحت امر رهبری تلاش می‌کند به طوریکه از طرف ایشان ۹۰۰ نماز جمعه در کل کشور برپا می‌شود.

فرماندار تبریز بر حمایت از هیات های مذهبی تاکید کرد

علیار راستگو در دیدار با اعضای شورای هیات‌های مذهبی تبریز با بیان اینکه امروز کشور تحت شدیدترین هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارد، این هجمه ها را جدی ترین و مهمترین آسیب انقلاب در آستانه 40 سالگی برشمرد.

وی گفت: در همین راستا هیات‌های مذهبی و تشکل های دینی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی قوی و تاثیرگذار می ‌توانند ضمن مقابله با توطئه ها و دسیسه های فرهنگی بیگانگان، عامل تربیت جوانان انقلابی باشند. توجه به مسایل فرهنگی یکی از اساسی‌ ترین اولویت‌ های کشور بوده و باید توجه داشت که جامعه ‌ای در تمام ارکان و بخش ها توسعه می ‌یابد که به طور جد به مسایل فرهنگی پرداخت کند.

راستگو حمایت و تقویت هیات‌های مذهبی را ضروری دانست و اظهار داشت: اجتماع عظیم این هیات‌ها در مناسبت‌های مختلف، نشان دهنده عمق ایمان و اعتقاد مردم به باورهای دینی و ارزشی و نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه ملت بابصیرت ایران اسلامی همواره از ارزش ها و اعتقادات خود دفاع کرده و می کنند، یادآور شد: ایران اسلامی بسیار مستحکم تر و قوی تر از آن است که با یاوه‌گویی بیگانگان در هم شکسته شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات