۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۷۲۹۲۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری دوره‌های آموزشی شنا ویژه حوزویان استان، نشست ستاد ساماندهی هیأت‌های مذهبی و برپایی نمایشگاه پرواز خیال در تبریز از جمله مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره‌های آموزشی شنا ویژه طلاب و روحانیان استان آذربایجان شرقی در راستای اجرای برنامه‌های طرح تابستانی و فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان در تبریز برگزار شد. 

بنابر این زارش، دوره‌های مقدماتی و پیشرفته آموزش شنا ویژه خانواده طلاب و روحانیان استان با همکاری معاونت فرهنگی این مرکز و مدیریت استخر پیام مخابرات استان برگزار شد. این دوره‌ها از 20 تیرماه سال جاری با ‌نام‌نویسی 50 نفر از فرزندان طلاب و روحانیان استان آغاز شده است و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های ویژه برای مقابله با آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد ساماندهی هیأت‌های مذهبی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داست: دشمن با مباحثی در قالب تشیع لندنی و موضوعاتی در حوزه وهابیت کارش را شروع کرده و قصد دارد در ایام محرم و مخصوصا چهلمین سالگشت انقلاب اسلامی هجمه‌هایی وارد کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ما قصد داریم آسیب‌های این حوزه‌ها رصد کنیم و به صورت برنامه‌ریزی‌شده و مستمر جلسات بصیرت‌افزایی برگزار کنیم و محتواسازی انجام بدهیم،  اگر بتوانیم برای ۱۰ آسیب مهم و حساس برنامه‌ریزی کنیم و به صورت تخصصی چه در صدا و سیما و چه در فضای مجازی وارد شویم، می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین درخصوص هیئات مذهبی عنوان کرد: کارگاه‌هایی برای شاه‌حسین‌گویان و خواهران مبلغ و در نظر گرفته‌ایم و در نظر داریم همایش‌هایی صورت کارگاهی و منطقه ای برگزار کنیم که خروجی‌های مفیدی داشته باشند و تاجایی که می‌توانیم جلوی بروز آسیب‌ها را بگیریم.

وی در ادامه برنامه‌های ویژه برای ماه محرم را تشریح کرد و گفت: چاپ کتابی در حوزه اشعار آیینی، تجدیدنظر در مجوزهای هیئات مذهبی، محتواسازی در شورای ماه محرم صدا و سیما و برگزاری همایش منطقه‌ شمالغرب پیرغلامان در تبریز که به همت شورای هیئات مذهبی تبریز، از برنامه‌های ما برای ماه محرم به شمار می‌آیند.

فویض اختیارات به استان‌ها برای عبور از مشکلات اقتصادی

استاندار آذربایجان شرقی تفویض اختیارات دستگاه‌های ملی به استان‌ها و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولتی را از جمله راهکارهای مدیریت شرایط خاص کنونی دانست و گفت: با تدبیر و تعامل همه بخش‌های کشور، شاهد عبور موفقیت‌آمیز از مشکلات اقتصادی و ناامید کردن کردن دشمنان قسم‌خورده نظام باشیم.

مجید خدابخش در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به هماهنگی دشمنان و معاندان نظام برای از بین بردن ارزش‌های فرهنگی و تضعیف بنیان‌های اقتصادی کشورمان، اظهار داشت: در این دوران خاص و ویژه نیاز به تعامل، وحدت، تدبیر و همکاری همه بخش‌های کشور داریم تا ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با عزت و شکوه هرچه تمام برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: امروز استان آذربایجان شرقی در عرصه‌های مختلف توانمندی خود را ثابت کرده که صادرات 2.4 میلیارد دلاری در سال گذشته از جمله آنهاست؛‌ بنابراین انتظار داریم که در کنار تدابیر دستگاه‌های مرکزی، اختیارات کافی به استان داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تعدد سامانه‌های الکترونیکی در دستگاه‌های دولتی را یکی از گرفتاری‌های امروز کشور عنوان کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جدی سیستم اجرایی فعلی، وجود سامانه‌های جزیره‌ای و گسسته از هم در دستگاه‌های دولتی است که موجب مشکلات متعددی شده و لازم است درخصوص یکپارچه‌سازی و اتصال آنها به یکدیگر تدابیر لازم اندیشیده شود.

نمایشگاه پرواز خیال در تبریز گشایش یافت

نمایشگاه مجسمه های دست‌ساز استاد بهرام آشفته،  با عنوان پرواز خیال از امروز تا 12 مرداد از ساعت 18 تا 21 آماده بازدید عموم علاقه‌مندان در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز است.

بهرام آشفته، هنرمند آذربایجانی و اهل مراغه است که با سبکی جدید در مجسمه‌سازی و با تلفیق چوب، فلزات و قطعات دورریز و بازیافتی خودرو، هنر جدیدی در خلق آثار و مجسمه های حجمی به نام خود ثبت کرده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات