۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۴۳۲۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

کسب رتبه اول کشوری از سوی ستاد غدیر عجب شیر، تجلیل از ائمه جماعات فعال در زمینه ازدواج و اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی استان های شمال کشور در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر، با اشاره به ولایتمداری مردم این شهرستان، گفت: ستاد غدیر در این شهرستان از نظر اجرای برنامه ها و جذب مشارکت های مردمی به مقام نخست کشور دست یافت.

وی افزود: امسال مراسم بزرگداشت این روز از عید سعید قربان شروع و تا عید غدیرخم هر روز در یکی از مساجد شهرستان برگزار می شود. به‌ منظور آگاه‌ سازی مردم و گرامیداشت این روز بزرگ کمیته‌ هایی در سطح شهرستان تشکیل شده‌ است تا اقدامات فرهنگی و بزرگداشت این روز به ‌صورت تخصصی برگزار شود.

حجت الاسلام شربیانی تاکید کرد: ستاد مرکزی تحت عنوان کمیته‌ ای با نام نظارت و ارزیابی و با شرکت تمامی مسئولان کمیته‌ های ستاد به بررسی عملکرد کمیته‌ ها و کیفیت برنامه‌ های اجرا شده می ‌پردازد و در پایان کار گزارشی مبنی بر نحوه اجرای این برنامه‌ ها تنظیم می‌ کند.

ویژه برنامه های عید غدیر در اولویت هیئت های مذهبی باشد

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در جلسه شورای هیئات مذهبی استان بر ضرورت توجه به جشن های عید غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: پیش از ورود به ماه محرم باید برنامه‌ های ویژه ای برای عید غدیر اجرا شود و از برگزاری عزاداری و برپایی علم‌ های سیاه در شهرها و روستاها بپرهیزیم.

وی افزود: بی‌توجهی به غدیر، بی‌ توجهی به آرمان‌ های اسلام است و ما به عنوان کسانی که دلداده حضرت امیرالمومنین(ع) هستیم، باید به غدیر و جشن غدیر توجه ویژه داشته باشیم. مسئولان هیئات مذهبی باید برنامه های هیئت را جهت ‌دهی کنند تا به پیام غدیر توجه ویژه‌ ای شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از کم رنگ شدن مسجدمحوری در هیئات مذهبی تصریح کرد: بعد از عید غدیر باید نسبت به برنامه ‌سازی برای آغاز عزاداری‌ های در ماه محرم اقدام کرد، البته در این بین، کمرنگ شدن مسجدمحوری هیئات مذهبی قابل توجه است.

ائمه جماعات فعال در زمینه ازدواج تجلیل می شوند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی از تجلیل فعالین و خیرین موسسات خیریه ازدواج، واقفان خیر ازدواج، ائمه جماعات فعال در حوزه ازدواج، دستگاه ها و مساجد یا کانون های فعال در امر ازدواج خبر داد.

ایوب بهتاج از برگزاری هشتمین آیین تجلیل از از خیرین و خادمین امر ازدواج در استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از ساعت ۱۷ روز ۲۲ مردادماه، در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: در این جشنواره از فعالین و خیرین موسسات خیریه ازدواج، واقفان خیر ازدواج، ائمه جماعات فعال در حوزه ازدواج، مراکز مشاوره و مشاور فعال امر ازدواج، خیرین جهیزیه، بانک های فعال در حوزه ازدواج، دستگاه ها و مساجد یا کانون های فعال در امر ازدواج و سایر محورها تجلیل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در فرایند ازدواج، این فرهنگ‌ سازی و تغییر در باورها و ارزش‌ های اجتماعی است که می ‌تواند نقش مؤثرتری در تسهیل ازدواج جوانان داشته و عامل بسیار مهم و حیاتی در کاهش معضلات اجتماعی است. الگوسازی در خانواده و فرهنگسازی ازدواج آسان نیاز اصلی جامعه کنونی بوده و مشکل ازدواج آسان جوانان در کنار خوشبختی، آینده جوانان و نیازهای مسکن و شغل باید حل شود.

اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی استان های شمال کشور در تبریز برگزار شد

اردوی آموزشی و تفریحی استعدادهای قرآنی شمال و شمال‌غرب کشور با شرکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران در اردوگاه فرهنگی آموزشی الغدیر تبریز برگزار شد.

طی اجرای این اردوی قرآنی، ۶ کلاس آموزشی با حضور استعدادهای قرآنی برگزار شد که شامل بحث آموزشی و برگزاری کارگاه‌ های تلاوت بوده است، همچنین، در کنار مبحث آموزش، برنامه‌ های مختلف دیگری از جمله برنامه‌ های تفریحی و ورزشی برای استعدادهای قرآنی در نظر گرفته شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات