۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۷۵۴۱۹
رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

عرفه، نردبانی برای رسیدن به بام سعادت و رستگاری است

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اهتمام شیعیان در پاسداشت روز عرفه، گفت: روز عرفه نردبانی برای رسیدن به بام سعادت و رستگاری است.
حجت الاسلام لطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بيان اينكه روز عرفه برای شیعیان از جایگاه معنوی، اخلاقی و تاریخی برخوردار است، اظهار داشت: عزیز بودن عرفه برای شیعیان به علت صبغه حسینی داشتن است و بخشی از معارف امام حسین(ع) را در دعای عرفه مشاهده می کنیم ضمن اینکه قرائت زیارت عاشورا یکی از اعمال وارده در چنین روزی است که بر اهتمام شیعیان در پاسداشت آن نقش اساسی دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در سخنان علما و بزرگان روز عرفه همتراز با اعیاد قربان، غدیر و مبعث است، افزود: دعای عرفه افزون بر فضیلت ها تأثیر فوق العاده ای بر تعمیق باورهای دینی، معنوی و اخلاقی دارد؛ از این رو در چنین روزی افزون بر عبادت باید برای شناخت معارف دین، قرآن، اهل بیت(ع) و ذات اقدس الهی تلاش کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه روز عرفه نردبانی برای رسیدن به بام سعادت و رستگاری است، تصریح کرد: در متون روایی آمده شخصی که در لیالی قدر بخشیده نشود در روز عرفه بخشیده می شود و مورد توجه خداوند قرار می گیرد.

حجت الاسلام سپهر ابراز امیداوری کرد تا مبلغان و سخنرانان و وعاظ به همان اندازه که برای احیای روز عرفه تلاش می کنند، برای تبیین فضایل، مناقب و شناخت جامعه از چنین روزی اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

وی به همراهی شورای تبلیغات با نهادها و دستگاه های دینی اشاره کرد و گفت: از برکات نظام اسلامی احیای مناسبت های دینی از جمله فراگیر کردن دعای عرفه و شناخت عمیق جامعه با آن است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات