۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۷۶۲۵۳
استاد حوزه علمیه:

سکان دار هدایت جامعه اسلامی باید در برابر دشمنان شجاع ترین مردم باشد

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) با معرفی امیرمؤمنان(ع) به عنوان امام بعد از خودشان اعلام کردند کسی می تواند سکان دار کشتی هدایت جامعه باشد که در برابر دشمنان شجاع ترین و در برابر خداوند خاضع ترین مردم است.
سید حسین آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سخنرانی بعد از ظهر امروز که در حسینیه شهدای کردآباد برگزار شد، گفت: ریشه بداخلاقی ها در جامعه در عدم مراعات عدالت از سوی مردم است.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت فرا رسید عید سعید غدیر خم افزود: رجوع به تاریخ گذشته کشور ایران نمایان کننده توجه بسیار زیاد شیعیان به مسأله غدیر و ولایت است؛ در خطبه غدیر حدود چندین مرتبه نام حضرت ولی عصر(عج) ذکر شده است و چندین مرتبه نام زیبای امیرمؤمنان(ع) به آمده است؛ اصل بحث شیعیان با فرقه های دیگر مسلمان فقط بر سر مسأله امامت امیرمؤمنان(ع) نیست.

حجت الاسلام آقامیری اظهار کرد: مسأله غدیر یک مسأله اسلامی و منحصر به مسلمانان نیست بلکه یک مسأله جهانی است و اگر شیعیان در رابطه با غدیر صرفاً به دیدار با سادات مشغول باشند و جشن بگیرند و خوشحالی کنند، در حق ولایت و امامت ظلم کرده اند.

خطیب توانا ابراز کرد: حقیقت خطبه غدیر ولایت و امامت است و پیامبر(ص) به واسطه تبیین این خطبه در میان مسلمانان در بحث آینده هدایت جامعه اسلامی ورود کردند، پیامبر(ص) با معرفی امیرمؤمنان(ع) به عنوان امام بعد از خودشان اعلام کردند کسی می تواند سکان دار کشتی هدایت جامعه باشد که در برابر دشمنان شجاع ترین مردم و در برابر خداوند خاضع ترین مردم است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: اگر حق امامت و خلافت به اهلش یعنی امیرمؤمنان(ع) می رسید وضعیت جامعه جهانی به جایی می رسید که مردم جهان از گناه فاصله می گرفتند؛ حتی بعد از گذشت 25 سال خانه نشینی امیرمؤمنان(ع) اگر مردم حضرت امیر(ع) را به عنوان امام می پذیرفتند، جامعه اسلامی به الگویی برای جوامع جهانی دیگر تبدیل می شد و مردم کشورهای مختلف جهان برای رساندن جامعه خودشان به سعادت از اسلام الگو می گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما افرادی هستند که برای رسیدن به سود بیشتر مایحتاج مردم را احتکار می کنند و ریشه این مشکلات و بد اخلاقی ها به سبب فراگیر شدن بی عدالتی در جامعه است؛ عدالت یک ویژگی بسیار مهم است تا جایی که پیامبر(ص) چندین مرتبه مسأله عدالت حضرت امیر(ع) را در خطبه غدیر مطرح می کنند.  

حجت الاسلام آقامیری در پایان افزود: انسان ها باید در طول زندگیشان در حد خودشان عدالت را مراعات کنند چرا که ریشه بسیاری از بداخلاقی ها در زندگی در مراعات نکردن عدالت شخصی است../867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات