۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۷۶۶۷۴
شامگاه گذشته؛

همایش شعری نداءالغدیر برگزار شد

همایش شعری نداءالغدیر به مناسب عید غدیر با حضور شاعران عرب خوزستانی در اهواز برگزار شد.
برگزاری همایش شعر عربی نداءالغدیر در اهواز برگزاری همایش شعر عربی نداءالغدیر در اهواز برگزاری همایش شعر عربی نداءالغدیر در اهواز برگزاری همایش شعر عربی نداءالغدیر در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش شعر علوی به زبان عربی با عنوان نداء الغدیر شامگاه گذشته در تالار شهر اهواز برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت تاجگذاری امیرالمؤمنین برگزار شد؛ اسماعيل مشعلی، شاعر سيد مهدی موسوی، نزار عوده خزرجی، عادل صخراوی، سعيد كوتی، صادق ساری، سيد امين موسوی، مسعود حاتمی، يوسف شرهانی و رسول ساری سروده های خود را در فضل مولای متقیان و عید غدیر بیان کردند ضمن اینکه ناراحتی از بیکاری جوانان خوزستانی علی رغم ثروت های بیکران استان و دانشجویان تحصیل کرده، گرانی و وضعیت بد اقتصادی خانواده ها، بدی آب و هوا، گرد و خاک، فقر و نقش آن در سست کردن پایه های ایمان در جامعه را در قالب شعر عرضه کردند.

در ادامه نیز حجت الاسلام حسین طرفی از وعاظ خوزستانی و اساتید حوزه علمیه ضمن سرودن اشعاری درباره فضایل امیرمؤمنان به مسیر تغییر خلافت مسلمین پس از درگذشت رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: پشت کردن به غدیر و نادیده گرفتن توصیه های حضرت ختمی مرتبت(ص) سبب شد تا جهان اسلام دچار تفرقه شود و مصائب بسیاری بر امت اسلام تحمیل گردد.

از سوی دیگر عبدالکاظم علی نژاد، مدیر شبکه جهانی الاهواز با اشاره به پیشینه ولایتمداری مردم خوزستان تصریح کرد: اهوازی ها از آغاز اسلام موالی اهل بیت(ع) بوده و بر این مسیر باقی خواهند ماند.

مدیر شبکه جهانی الاهواز خاطرنشان کرد: اگر به سخن رسول خدا(ص) در روز غدیر عمل شده بود نه اختلاف شیعی و سنی پیش می آمد و نه سلسله های بنی امیه و بنی عباس و خلافت ملوک الطوایفی در تاریخ اسلام قد علم می کرد.

علی نژاد گفت: همایش شعری نداءالغدیر برای نخستین بار به همت شبکه جهانی الاهواز و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار می شود که در آن قصائد شعری بسیار ارزنده ای به همت شعرای خوزستانی سروده شد.

وی درباره پیشینه شعر و شاعری در خوزستان عنوان داشت: از هزار و 300 سال پیش شعرایی همچون ابونؤاس، دعبل خزاعی و ابن سکیت دورقی در این استان ظهور کرده و اشعاری درباره اهل بیت(ع) سرودند؛ از این رو مسیر شعر و شاعری در خوزستان ادامه خواهد داشت.

همچنین در بخش دیگری از همایش عبدالهادی زبیدی، رادود حسینی ابیاتی در رابطه با برتری اهل البیت(ع) و سعادت دنیوی و اخروی وابسته به سیر در مسیر ولایت علی(ع) انشاء و قطعه موسیقی محلی علوانیه را سرود.

انتخاب صادق حسون ساری به عنوان شاعر برتر شبکه اهوازنا در سال 96 و پخش کلیپ «عرب الاهواز» به کارگردانی اسماعیل معنوی دیگر بخش های همایش شعری نداءالغدیر، بود.

در پایان نیز از صادق حسون ساری، اسماعیل معنوی به همراه دو شاعر پیشکسوت و ولایی عرب خوزستان بنام های عباس حزباوی و سید شبر حسینی تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ این همایش شعری به همت شبکه جهانی الاهواز و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شد و شبکه های جهانی الاهواز و اهوازنا به پوشش آن پرداختند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات