۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۶۸۴۰
رییس سازمان صدا و سیما:

راه مقابله با استکبار تأسی از فرهنگ عاشورا است+فیلم

رییس سازمان صدا و سیما راه مقابله با ظلم و استکبار را نهادینه سازی و تأسی از فرهنگ عاشورایی خواند و گفت: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و هیأت های مذهبی باید فرهنگ عاشورا را بین نسل جوان تبیین کرد.
رییس صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، عبدالعلی علی عسگری، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز در شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد، گفت: برگزاری عزاداری امام حسین(ع) به نوعی بخشی از هویت ملی ما ایرانیان است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در زمینه کمرنگ شدن حضور مردم در عزاداری حسینی افزود: نهادینه سازی، تبیین و ترویج فرهنگ حسینی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در طول یک صد ساله اخیر مبارزات و نهضت های مسلمانان به تأسی از نهضت عاشورایی بوده است، یادآور شد: دشمنان از فرهنگ عاشورایی هراس دارند.

وی در ادامه شکست داعش را به تأسی از فرهنگ عاشورایی خواند و گفت: نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی همواره با مقابله با ظلم و استکبار و سلطه همراه است.  

علی عسگری بیان داشت: امروز استکبار پس از شکست فرزندان داعشی خود در میدات اقتصادی به جنگ مسلمانان منطقه آمده است و با گران کردن ارز و جنگ اقتصادی به دنبال دست یافتن به منافع خود است.

وی در ادامه بر ضرورت تلاش برای انتقال پیام عاشورا تأکید کرد و گفت: این مهم بستر ترویج ولایت پذیری، دفاع از حریم ولایت، امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هیأت های عزاداری باید انقلابی باشند، خاطرنشان کرد: مداحان انقلابی در روایت گری قیام عاشورا و صحبت از انقلاب باید بصیرت افزایی کنند.

وی عنوان کرد: مداحان حسینی باید با بهره گیری از هنر شعر، زیبایی های حماسه حسینی را به جوانان منتقل کنند و هیأت ها و دسته های عزاداری و سینه زنی با اشعار و بیانات زیبا یاد حسین و نهضت حسینی را زنده نگه دارند.

گفتنی است علاقه مندان جهت مشاهده فیلم اجلاس اینجا را کلیک کنند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات