۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۸۲۷
معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

شهدا و ایثارگران فارغ التحصیلان ممتاز مدرسه عاشورا هستند

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام گفت: مکتب حسینی و نهضت عاشورا مدرسه ای انسان ساز بوده که فارغ التحصیلان آن همواره در مقابل ظلم و جور مقاومت و ایستادگی کردند.
فرهنگ عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد حسین سلیمی، معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان شهر ایلام، امروز در مسجد ثقلین اظهار داشت: رسول خدا حادثه عظیم و غمبار عاشورا را سالها پیش از این واقعه خبر داده بودند.

وی افزود: خون امام حسین و یارانش سبب شد تا دین اسلام که در آن زمان مسیر انحرافی را طی می کرد از گزند تحریف و انحراف در امان بماند.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: یکی از انگیزه‌های قیام بزرگ سید الشهدا احیای دین و سنت جد بزرگوارش رسول الله بود.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام ابراز داشت: به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این بیانگر آثار بزرگ نهضت عاشوراست.

وی ادامه داد: مکتب حسینی و نهضت عاشورا مدرسه ای انسان ساز بوده که فارغ التحصیلان آن همواره در مقابل ظلم و جور مقاومت و ایستادگی کردند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه فارغ التحصیلان مکتب حسینی درس شهادت ایثار و فداکاری را به خوبی یاد گرفته‌اند، گفت: ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بیانگر دانش آموختگی آنها در مکتب عاشوراست.

حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: امروز نیز مدافعان حرم با تأسی از امام حسین و یاران باوفایش با تقدیم جان خود اجازه کمرنگ شدن ارزش ها را ندادند و در مقابل ظلم و ستم تکفیری ها تا پای جان ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: ایام محرم فرصتی است برای ساختن خود و جهاد با نفس و آموختن درس ایثار و شهادت در مسیر الهی که به خوبی باید از این فرصت استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی در پایان گفت: در ایام عزاداری امام حسین باید افزون‌بر شور، شعور را نیز تقویت کرد و تمامی ابعاد نهضت بزرگ عاشورا را مد نظر گرفت./879/پ203/ب1

ارسال نظرات